هارای نیوز

خبری - تحلیلی

نماینده مردم مرند و جلفا: در ادیبهشت ماه سال آتی جاده مرند – بناب زیر ترافیك می رود

+0 به یه ن / بپسند
نماینده مردم مرند و جلفا:
در ا
دیبهشت ماه سال آتی جاده مرند – بناب زیر ترافیك می رود

 

هارای نیوز : نماینده مردم مرند و جلفا گفت: مهمترین مشكل مردم روستاهای شرق شهرستان مرند، جاده مرند – بناب است كه متاسفانه به جاده مرگ تبدیل شده است.

به گزارش هارای نیوز به نقل زا سایت دكتر حسن نژاد،  نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جمع مردم روستای اسداغی از توابع بخش مركزی شهرستان مرند گفت : متاسفانه اصلی ترین مشكل اساسی مردم روستاهای شرق مرند بخصوص مردم روستای اسداغی جاده بناب – مرند است كه به جاده مرگ تبدیل شده است.

وی در ادامه ضمن عرض تسلیت به خاطر درگذشت اهالی روستای اسداغی به دلیل تصادفات مكرر به دلیل نامناسب بودن تقاطع ورودی این روستا افزود : برای جاده مرند – بناب مبلغی بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است كه انشالله این جاده نیز اردیبهشت ماه سال ۹۴ زیر ترافیك خواهد رفت و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی بعد از طرح مشكلات مردم در محل مسجد روستای اسداغی با اشاره به اینكه توجه به روستاها مهمترین اولویت نظام اسلامی است تاكید كرد : عمده مشكلات مردم روستای اسداغی مربوط به مسایلی همچون آب شرب ، راه روستایی و طرح هادی است كه ضمن بازدید میدانی كه از این مشكلات داشتیم بزودی این مشكلات را پیگیری و رفع خواهیم نمود .

وی در ادامه در مورد طرح هادی  و وضعیت نامناسب كوچه های این روستا افزود : مشكلی كه در خصوص وضعیت نامناسب كوچه های روستای اسداغی مطرح است عدم عقب روی خانه های اهالی است كه روستائیان عزیز باید همت كنند و نسبت به عقب روی ساختمان هایشان اقدام كنند تا شرایط برای سنگ فرش یا آسفالت ریزی توسط بنیاد مسكن محیا گردد و در این خصوص مذاكراتی كه با آقای خندان دل رئیس سازمان دهیاری ها و شهرداری های كشور انجام شده تصمیماتی اتخاذ شده كه ۲٫۵ برابر سال قبل بودجه تخصیص و همچنین قیر رایگان و ماشین آلات در سطح مورد نیاز تحویل دهیاری های شهرستان های مرند و جلفا داده شود تا جهت آسفالت معابر روستاها مورد استفاده قرار گیرد.

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : همچنین طی بازدید میدانی كه از استخر آب شرب روستای فوق داشتیم متوجه شدیم متاسفانه آب با شیب بالا به روستا پمپاژ می شود كه چندین بار است پمپ آب از كار افتاده است و در این خصوص نیز تلفنی با آقای صمد نژاد مدیر كل محترم آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان شرقی صحبت كردیم و مقرر گردید روز سه شنبه كارشناسان فنی این اداره كل جهت بررسی مشكل به این روستا بیایند و نتیجه را نیز به بنده اعلام نمایند .

حسن نژاد در ادامه با تاكید بر اینكه تاكنون در طول دوره نمایندگی بیش از ۳۰۰ دیدار از روستاهای شهرستان مرند انجام داده ام ، افزود : رفع محرومیت در روستاها نیازمند توجه جدی مسوولان است .

وی در ادامه با اشاره به بحث مطرح شده توسط اهالی در خصوص بیمه قالیبافان نیز گفت : بحث بیمه قالیبافان باید به صورت كلی حل شود و از این رو مقرر گردید با هماهنگی جناب آقای زینال حیدری رئیس شورای های اسلامی بخش مركزی شهرستان نشستی با مسئولین استانی ذیربط در این خصوص برگزار شود .

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد : متاسفانه مشكل حمل و نقلی كه دغدغه بسیاری از روستاها شده و در این خصوص نیز از بخشدار مركزی شهرستان مرند درخواست كردیم جلسه ای در این خصوص ترتیب دهند و ما نیز پیگیر این قضیه هستیم تا مشكل ایاب و ذهاب روستاها نیز حل شود.

دكتر حسن نژاد در خاتمه با اشاره به اینكه دهیاران باید به عنوان یك مسئول به منطقه خود نگاه كنند و همواره برای رفع مشكلات مردم تلاش و برنامه ریزی كنند ، خاطر نشان كرد : وظیفه نماینده قانون گذاری است اما بنده با تمام توان پیگیر مشكلات تمامی روستاهای مرند و جلفا هستم ، اما در این خصوص نیز باید دهیاران و شوراها بیش از پیش تلاش كنند و بنده را در جریان مشكلات خود قرار دهند و همیشه تجربه ثابت كرده است كسی كه تلاش كرده به نتیجه رسیده است.