هارای نیوز

خبری - تحلیلی

ورود 17 میلیون نفر به كربلا برای اربعین / 2.2 میلیون نفر از ایران آمدند

+0 به یه ن / بپسند
وزیر دفاع عراق: ورود 17 میلیون نفر به كربلا برای اربعین / 2.2 میلیون نفر از ایران آمدند

وزیر دفاع عراق:
ورود 17 میلیون نفر به كربلا برای اربعین / 2.2 میلیون نفر از ایران آمدند

خبرگزاری فرانسه اضافه كرد: در حالی كه سالگرد چهلم امام حسین روز شنبه 13 دسامبر است اما میلیون ها شیعه از روزها قبل با پای پیاده به سمت كربلا حركت كردند تا مرقد امام حسین سومین امام معصوم و برادرش حضرت عباس را زیارت كنند. وزیر دفاع عراق اعلام كرد بیش از 17 میلیون نفر برای گرامیداشت سالگرد چهلم امام حسین به شهر كربلا آمده اند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه،  خالد العبیدی وزیر دفاع عراق توضیح داد: تعداد زائران شیعه كه برای سالگرد چهلم امام حسین به شهر كربلای مقدس آمده اند از 17 میلیون نفر عبور كرده است.

 العبیدی كه به هنگام دیدار از شهر كربلا سخن می گفت ادامه داد: تعداد زائران از كشورهای عربی و غیرعربی 4.5 میلیون نفر است كه نیمی از آنها ایرانی اند. تعداد زائران عراقی هم به 13 میلیون نفر رسید.

وزیر دفاع عراق: ورود 17 میلیون نفر به كربلا برای اربعین / 2.2 میلیون ایرانی هستند

 
مقامات عراقی  اوایل هفته گفته بودند كه بیش از یك میلیون ایرانی برای زیارت كربلا با عبور از مرز، وارد عراق شدند.

وزیر دفاع عراق افزود: این تعداد از زائران كربلا فرماندهان عملیات تامین امنیت را مجبور كرد طرح های خود را تغییر دهند و ورودی های جدیدی را به این شهر باز كنند.

خبرگزاری فرانسه اضافه كرد: در حالی كه سالگرد چهلم امام حسین روز شنبه 13 دسامبر است اما میلیون ها شیعه از روزها قبل با پای پیاده به سمت كربلا حركت كردند تا مرقد امام حسین سومین امام معصوم و برادرش حضرت عباس را زیارت كنند.

مقامات عراقی امسال برای كنترل شرایط، تدابیر شدید امنیتی را به اجرا گذاشته اند كه شامل بستن بسیاری از راه های اصلی در پایتخت (بغداد) و جلوگیری از رفت و آمد خودروها میان بغداد و كربلاست.

مراسم اربعین امسال پس از چند ماه از سیطره داعش بر مناطق گسترده ای از عراق همزمان شده است.

داعش بارها وعده داده است برای تصرف بغداد  و كربلا تلاش خواهد كرد.

 عقیل الطریحی استاندار كربلا هم گفت: زیارت اربعین امسال بزرگترین در بین سال های اخیر است. زیارت اربعین امسال استثنایی است زیرا زائران از چالش گروهك های تروریستی داعش عبور كرده اند.