هارای نیوز

خبری - تحلیلی

عده ای چماق به دست با تهدید و یا با سد معبر مانع بازگشایی مسیر شهرك ولیعصر مرند می شوند

+0 به یه ن / بپسند

حسن نژاد خطاب به رئیس جمهور : عده ای چماق به دست با تهدید و یا با سد معبر مانع بازگشایی مسیر شهرك ولیعصر مرند می شوند

هارای نیوز: نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت : متاسفانه هر بار كه مجری طرح اقدام به بازگشایی مسیر با حكم دادگاه یا به حكم قرارداد نموده است حدود ۲۰ الی ۳۰ چماق به دست یا با تهدید یا با سد معبر ماشین آلات شهرسازی اقدام به توقف عملیات نموده و متاسفانه دستگاه های امنیتی و قضایی در این خصوص سكوت نموده اند.


به گزارش هارای نیوز به نقل از مانداگارانا ، دكتر محمد حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه ای به دكتر حسن روحانی ریاست جمهوری خواستار برخورد شدید با افراد مخل بازگشایی مسیر شهرك ولیعصر مرند كه مسلما اقدامات آنها اغتشاش آشوب و اقدام علیه امنیت عمومی می باشد و رسیدگی خارج نوبت و فوری به پرونده مذكور شد .

براساس این گزارش متن نامه عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به ریاست محترم جمهوری كه به پایگاه خبری مانداگارانا نیز ارسال شده است ،بدین شرح می باشد :

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دكتر روحانی

با سلام و اهدای تحیات ؛

احتراما به استحضار می رساند وزارت راه و شهرسازی از سال ۱۳۷۸در ۷۲ هكتار از اراضی غرب شهر مرند اقدام به احداث كوی ولیعصر با ۳۶۶ واحد ویلایی و ۲۰۰۰ واحد آپارتمانی نموده است . از سال ۱۳۹۲كوی ولیعصر مرند تقریبا كامل و آماده واگذاری گردیده است.

لیكن به دلیل وجود معارض در بخش كوچكی از جاده اصلی اتصالی كوی ولیعصر به شریانات اصلی شهر (تقریبا ۴۰۰ متر مربع) واگذاری كوی ولیعصر به شهرداری مرند متوقف و عملا اهالی محترم كوی ولیعصر در یكی از مدرنترین محلات شهر مرند ولی با امكانات جاده ای بی كیفیت تر از یك روستای دور افتاده با مشكلات عدیده ای زندگی می كنند.

نكته قابل تامل در این خصوص وجود دو سند مالكیت برای زمین مورد ادعا یكی برای وزارت راه و شهرسازی و دیگری برای یكی از افراد منتفذ و صاحب منصب شهر می باشد .

و متاسفانه هر بار كه مجری طرح اقدام به بازگشایی مسیر با حكم دادگاه یا به حكم قرارداد نموده است حدود ۲۰ الی ۳۰ چماق به دست یا با تهدید یا با سد معبر ماشین آلات شهرسازی اقدام به توقف عملیات نموده و متاسفانه دستگاه های امنیتی و قضایی در این خصوص سكوت نموده اند حال با توجه به موارد فوق الذكر اولا به نظر می رسد عدم برخورد با افراد چماق بدستی كه مسلما صاحب هیچ حقی در زمین مورد ادعا نبوده و به احتمال زیاد مزدور یا اجیر شده تلقی می شوند . در شان نظام مقدس اسلامی نمی باشد. دوما احتمالا مقابله به مثل از سوی اهالی وجود داشته و ممكن است قضیه به این كوچكی و سادگی در آینده به مسئله اجتماعی و امنیتی تبدیل شود . ثالثا با توجه به قراین و شواهد قبلی و موجود احتمال سوء استفاده معارض از جو اجتماعی و طلب چند صد و چند هزار متر مربع زمین تجاری و مسكونی در قبال پس گرفتن ادعای خویش وجود دارد.

بنابرین مستدعی است دستور فرمایید ضمن برخورد شدید با افراد مخل امر كه مسلما اقدامات آنها اغتشاش آشوب و اقدام علیه امنیت عمومی می باشد ، رسیدگی خارج نوبت و فوری به پرونده مذكور صورت پذیرفته و در صورت خلاف بودن ادعای معارض محترم شدیدترین برخورد با متجاوزین به اراضی ملی صورت پذیرفته و در صورت صحت و واقعیت ادعای معارض محترم اعمال ماده ۹ صورت پذیرفته و از هر گونه اعطای زمین معوض خودداری شده و به جای حل مسئله ، صورت مسئله پاك نشود .

با سپاس دكتر محمد حسن نژاد نماینده مردم شریف مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی