هارای نیوز

خبری - تحلیلی

در نامه اروج امیری به معاون استاندار: هر چه زودتر دستور فك پلمپ دفتر هفته نامه سراسری سهند تبریز ،صادر شود

+0 به یه ن / بپسند
 اروج امیری طی نامه ای اعتراضین به فرماندار و معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی خواستار شد:

هر چه زودتر، دستور فك پلمپ دفتر هفته نامه سراسری سهند تبریز صادر شود


هارای نیوز :  اروج امیری خبرنگار و مدیر دفتر هفته نامه سهند تبریز ( دفتر آذربایجان ) به ادامه روند پلمپ غیرقانونی دفتر این نشریه در مرند و جلفا اعتراض كرد. وی در این نامه خواستار صدور دستور فوری فك پلمپ دفتر هفته نامه سراسری سهند تبریز از سوی مدیران مربوطه استان شد.

 همچنین رونوشتی از این نامه هم  به نماینده محترم مجلس جناب آقای دكتر حسن نژاد و استاندار محبوب و مردمی دكتر جبارزاد و ... به شرح زیر جهت اطلاع و اقدام فوری ارسال شده است:
                                                                                                
1 - استاندار محترم استان آذربایجان شرقی؛ جناب آقای دكتر جبارزاده
2 - نماینده محترم مردم مرند و جلفا در مجلس جناب آقای دكتر حسن نژاد
3 - معاون حقوقی استانداری آذربایجان شرقی جناب آقای بشیری
4 -  معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی جناب آقای شبستری
-5 - مدیر كل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی جناب آقای صفی پور
6 - مدیركل محترم اطلاعات استان آذربایجان شرقی  
                                                                                                 
متن نامه اعتراضین وی به فرماندار محترم و معاون استاندار آذربایجان شرقی به شرح زیر است:

«به نام خالق بشریت و آزادی »

 فرماندار محترم  ویژه شهرستان مرند و معاون استاندارآذربایجان شرقی ؛  جناب آقای تقی كرمی

با عرض سلام و ادب

« ن وَالقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ»  » « »« سوگند به قلم و آنچه می‏نویسند»

            احتراما، گزارشی از روند پلمپ غیرقانونی دفتر مطبوعاتی هفته نامه سراسری سهند تبریز در مرند و نیز نكاتی مهم پیرامون آن را به اطلاع جنابعالی به عنوان عالی ترین مقام دولت در شهرستان و معاون استاندار ، به شرح زیر می رسانیم. امید است اقدام فوری به منظور فك پلمپ این دفتر و مساعدت برای تداوم فعالیت آن از سوی جنابعالی  صورت پذیرد:

1 -  پیرو گفتگوی مكرر تلفنی با جنابعالی، همچنان كه مطلع هستید روز سه شنبه راس ساعت 11 و نیم؛  مورخه 27 آبان ماه 1393 ، دفتر هفته نامه سراسری سهند تبریز در مرند پلمپ گردید.  در این تاریخ دو تن از ماموران اطلاعات  نیروی انتظامی و اماكن عمومی استان و شهرستان به همراه نماینده اداره كل فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان شرقی با مراجعه حضوری خود خواستار پلمپ دفتر سهند تبریز  شدند. این آقایان فقط به طور شفاهی به بنده گفتند كه با دستور مدیران اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حكم پلمپ دفتر شما صادر شده است!  و ما مامور و معذور و مجری دستور رؤسای خود هستیم تا این دفتر را پلمپ كنیم.
 
این در حالی است كه دفتر نشریه سهند تبریز در كارنامه فعالیت خود سابقه 10 سال فعالیت مستمر و فعال در عرصه اطلاع رسانی را داراست.

2 - در این میان، ابتدا اینجانب در اولین قدم ورود ماموران به دفتر با اعتراض به این روند پلمپ غیرقانونی ، حكم قضایی و مدارك و مستندات قانونی مكتوب دال بر توجیه قانونی پلمپ دفتر خود را خواستار شدم و نیز دو روز وقت خواستم تا مشكل پیش آمده را بدون پلمپ دفتر حل كنم اما متاسفانه این آقایان حاضر بدون توجه به درخواست قانونی ام، از بنده خواستند به همراه 5 تن از همكاران حاضر كه مشغول فعالیت بودند دفتر را ترك كنیم. ما كه در برابر خواسته غیرقانونی آنها، كاری از دستمان بر نمی آمد و به منظور پیشگیری از خشونت آنان، دفتر را ترك كردیم و نهایت امر، آنها بعد از حدود یك ساعت بحث و گفتگوی بدون نتیجه دفتر ما را پلمپ كردند! نتیجه كار اینها این شد كه بیش از 10 تن از نیروی كار فعال ما را از كار بیكار كردند... ! و عاقبت این شد حمایت از رسانه و اشتغال زایی جوانان تحصیل كرده و بیكار توسط مدیران ما و تعامل آنها با اصحاب رسانه! 
 
هنوز با وجود سپری شدن مدت زمان 20 روزه از پلمپ دفتر و علیرغم مكاتبات و پیگیری های مكرر خود و مدیر مسئول محترم هفته نامه سراسری سهند تبریز جناب آقای محمد رضا اكبری از اداره كل فرهنگ و ارشاد استان ،  موفق به فك پلمپ دفتر خود  نشده ایم.

3 - با توجه به این كه در دولت روحانی، اولا پلمپ دفاتر مطبوعاتی هیچ گونه توجیه قانونی ندارد و زیبنده این دولت تدبیر و امید نیست . ثانیا تداوم این روند و رسانه ای شدن فراگیر آن به هیچ وجه مصلحت نیست. ثالثا این امر ناقض حقوق مطبوعات،  تعامل مدیران با خبرنگاران و صاحبان رسانه ها و مطبوعات و همچنین مواضع سیاسی و فرهنگی دولت را به زیر سوال  می برد و باعث می شود مخالفان دولت از آب گل آلود ماهی بگیرند. رابعا جناب آقای دكتر روحانی؛ رئیس دولت از بدو تشكیل دولت بر آزادی رسانه ها و خبرنگاران تاكید موكد نموده و تصریح كرده اند: « ما ممنوع القلم ها را به سریع القلم تبدیل كرده ایم.»  اخیرا نیز ایشان در سفر خود به استان گلستان فرموده اند: « دیگر دوران افراط و فضای امنیتی بسر آمده است.»  ( به نقل از اخبار رسانه ها)

4 -  همچنین جناب آقای علی جنتی؛ وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی بارها مواضع روشن و صریح خود را از جامعه رسانه ای و خبرنگاران كشور بیان داشته است و اصل كار این وزارتخانه را بر آزادی رسانه ها و مطبوعات قرار داده است. وی در نمایشگاه كتاب امسال در مورد آزادی رسانه ها تصریح كرد:« دولت یازدهم تلاش می كند تا به اصل آزادی رسانه ها جامه عمل بپوشاند.» ( خبرگزاری جمهوری اسلامی مورخه 17/08/1393)
5 - استاندار محبوب ما دكتر جبارزاده در دیدار با اعضای هیأت مدیره سه تشكل مطبوعاتی و رسانه‌ای استان فرمودند: « ما به تمام اهالی رسانه و مطبوعات به یك چشم نگاه می‌كنیم و بدون توجه به گذشته، آنها را كسانی می‌دانیم كه در راه اعتلای استان قدم برمی‌دارند.»

ایشان تصریح كردند: «  برخورد غیراصولی و غیرحرفه‌ای با رسانه‌ها، از طرف ما مورد انتظار نخواهد بود و مشاور حقوقی استانداری موظف است از مطبوعات و رسانه‌های استان در مقابل شكایات دفاع كند به شرطی كه عملكرد رسانه‌ها هم قابل دفاع و در چارچوب خط قرمزهای ذكر شده باشد.» ( سایت استانداری/ 2 آذر92 )

 6 - جنابعالی نیز در نشست های مطبوعاتی خود بارها تعامل مدیران با مطبوعات و خبرنگاران را خواستار شده اید و فرموده اید: « مدیران ما نباید خبرنگاران را دشمنان خود بدانند و باید با آن ها تعامل سازنده داشته باشند.» 
لذا با توجه به موارد فوق و مواضع صریح سیاسی دولتمردان ما در حمایت از مطبوعات و رسانه ها  و نیز احترام به اصحاب رسانه و قلم و حق دانستن مردم، از جنابعالی به عنوان نماینده عالی رتبه دولت و معاون استاندار در شهرستان ، انتظار می رود نسبت به فك پلمپ دفتر هفته نامه سراسری سهند تبریز، اقدام قانونی و فوری را مبذول فرمایید.                                           

  پیشاپیش از فعالیت ها و تلاش های جنابعالی در حمایت از مطبوعات و خبرنگاران محلی، سپاسگزاری می كنیم.   
                                                                                                 
رونوشت جهت اطلاع و اقدام فوری:
1 - استاندار محترم استان آذربایجان شرقی؛ جناب آقای دكتر جبارزاده
2 - نماینده محترم مردم مرند و جلفا در مجلس جناب آقای دكتر حسن نژاد
3 - معاون حقوقی استانداری آذربایجان شرقی جناب آقای بشیری
4 -  معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی جناب آقای شبستری
-5 - مدیر كل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی جناب آقای صفی پور
6 - مدیركل محترم اطلاعات استان آذربایجان شرقی 

با تقدیم احترام - اروج امیری
خبرنگار و مدیر دفتر هفته نامه سراسری سهند تبریز
                                                                      
                           
                                                                                                                               



آچار سؤزلر : استاندار,