هارای نیوز

خبری - تحلیلی

پلمپ دفتر هفته نامه سراسری سهند تبریز، 24 روزه شد

+0 به یه ن / بپسند
پلمپ دفتر هفته نامه سراسری سهند تبریز، 24 روزه شد

هارای نیوز :
امروز پنج شنبه مورخه 20 آذرماه 1393، پلمپ دفتر هفته نامه سراسری سهند تبریز ، 24 روزه شد. اما علیرغم پیگیری های مكرر اروج امیری ، مدیر دفتر آذربایجان و محمد رضا اكبری ؛ مدیر مسئول و صاحب امتیاز این نشریه ، مدیران فرهنگی استان علاقه ای برای بازگشایی و فك پلمپ دفتر سهند تبریز از خود نشان نمی دهند!!

 به گزارش هارای نیوز ،‌ امیری در گفتگو با هارای نیوز تصریح كرد: باوجود پیگیری های مكرر دو هفته ای خود،‌فعلا هیچ خبری برای فك پلمپ دفتر خود نیست. وی با بیان این كه پلمپ دفتر هفته نامه سراسری سهند تبریز ، 24 روزه شد، گفت: علیرغم پیگیری های مكرر خود( مدیر دفتر آذربایجان ) و محمد رضا اكبری ؛ ( مدیر مسئول و صاحب امتیاز این نشریه) ، مدیران فرهنگی استان علاقه ای برای بازگشایی و فك پلمپ دفتر سهند تبریز از خود نشان نمی دهند!!


این خبرنگار اصلاح طلب با انتقاد شدید از عملكرد مدیران فرهنگی استان، گفت: اینجا تبریز است و شهر اولین ها اما ما با مدیران فرهنگی آخرین ها سرو كار داریم! مدیرانی كه فك پلمپ دفتر یك نشریه را تنها راه تعامل و عمل به شعارهای پوچ و عوامفریبانه خود انتخاب كرده اند!!  مدیرانی كه بر طبل اصلاح طلبی می زنند اما اینها فراموش كرده اند كه با این كارنامه شان نه تنها اصلاح طلب نیستند بلكه فرصت و طلب و نان به نرخ روز خور هستند.

امیری با انتقاد از سكوت فعالان سیاسی و فرهنگی استان در این خصوص گفت: اگر همگی ما مهر اصلاح طلبی را بر پیشانی خود می زنیم باید در عمل ثابت كنیم چرا كه : « به عمل كار برآید به سخندانی نیست.» اصلاح طلبان استان باید به عملكرد مدیران فرهنگی استان آذربایجان شرقی اعتراض كنند. چرا كه در دولت روحانی پلمپ یك دفتر نشریه به هیچ وجه مورد قبول ما خبرنگاران و ملت نیست و نقض آشكار شعارهای فرهنگی و سیاسی رئیس جمهور و دولت وی است.

این  روزنامه نگار با صراحت افزود: جناب آقای دكتر روحانی با شعارهای آزادی سیاسی و آزادی قلم و بیان و دیگر شعارها موفق به كسب آرای نزدیك به 20 میلیون ایرانی شد و در این میان نه تنها رای بنده به ایشان بود. بلكه بنده یكی از مبللغان و فعالان رسانه ای ایشان در دوران تبلیغات انتخاباتی بشمار می رفتم.

وی در این باره افزود:  تیترهای سیاسی  كه در آن زمان برای تبلیغ  آقای روحانی زده ام ، هنوز هم در استان ما زبانزد همه است. ویژه نامه های انتخاباتی هفته نامه سراسری  سهند تبریز ، با تیتر و عكس آقایان روحانی ، خاتمی و رفسنجانی و ... كه به صورت رایگان با تیراژ بالا و با بودجه خود اینجانب ( درآمد حاصل از آگهی های تبلیغاتی ) در چند شهر استان آذربایجان شرقی از جمله : تبریز، مرند ، جلفا ، هادیشهر ، شبستر ، صوفیان و ... توزیع می شده است. ( به موقع برخی از آرشیو آن را منتشر خواهیم كرد.)

 این خبرنگار تصریح كرد: در آن زمان بیشتر مطبوعات و رسانه ها در آن جو توام با انسداد و خفگان سیاسی و رسانه ای نامساعد می ترسیدند چنین تیترهایی در حمایت از روحانی بزنند...! اما سهند تبریز تیتر های زیادی زد و آخر دفترش را هم پلمپ كردند و این شد پاداش حمایت ما از جناب آقای روحانی بواسطه مدیرانش در استان آذربایجان شرقی...!

وی افزود: یك هفته و دیروز و امروز در راه روهای اداره كل فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان شرقی برای پیگیری موضوع فك پلمپ دفتر رفت و آمد می كردم و دنبال  مدیركل، معاون و مدیر ... می گشتم... مدیركل در مرخصی و ... بود و تا دوشنبه حضور نداشت و به تلفنش هم اصلاپاسخ نمی گفت حتی به تلفن نمایندگان مجلس كه پیگیر موضوع سهند تبریز بودند...

امیری با انتقاد از عدم انتخاب مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند ، افزود: هنوز مدیركل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی علیرغم بازنشست شدن یك ساله رئیس قبلی این اداره،( آقای محمد حسین شناور) از معرفی و تایید نهایی رئیس جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند كه از نظر حقوقی به لحاظ فرمانداری ویژه و معاونت استانداری بودن شهرستان، در حكم معاونت مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است، عاجز مانده است...!!!

وی در این مورد افزود: این امر باعث شده است به دلیل عدم داشتن مسوول و متولی دارای اختیار در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند كه در حقیقت معاون مدیركل بشمار می رود، بنده مجبور شوم هر روز راه تبریز - مرند را برای رفع مشكل خود طی كنم . به همین منظور دو هفته است كه تمام كارهای خود را تعطیل كرده ام و تقریبا هر روز به اداره كل و مركز استان برای پیگیری رفع پلمپ دفتر رفت و آمد می كنم و این است تكریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی در استان ما ...!!!


اروج امیری در باره نتیجه پیگیری اش گفت: امروز در ساعت 11 و نیم پس از چند بار مراجعه بالاخره به كمك چند تن از دوستان مدیرم در استان موفق شدم معاون فرهنگی و هنری مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را پیدا كنم! اما پیدا كردنش چه سود! آنهم جز اعصاب كشی و فشار به بنده چیزی عایدم نشد...! چرا كه وی هنوز نمی دانست كه پاسخ یك روزنامه نگار و خبرنگار را چگونه باید بدهد...!؟ او پاسخم را با لحنی تند و خشونت آمیز و توام با نومیدی در دولت تدبیر و امید داد و گفت: سهند تبریز باید همچنان در پلمپ بماند...!!!

امیری افزود: بدین ترتیب او همچنان اصرار می كرد كه این دفتر باید در پلمپ باقی بماند...! حال چرا و به چه دلیل برای ما هنوز معلوم نیست!! هنوز مدیران فرهنگی استان به صورت مكتوب از ارائه پاسخ مستدل ، منطقی و قانونی به اینجانب و مدیرمسوول سهند تبریز خودداری و طفره روی می كنند!

 این خبرنگار باسابقه استان در ادامه اظهار داشت: اگر مدیران فرهنگی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پلمپ دفتر سهند تبریز را قانونی می دانند پس چرا پاسخی در قبال اینهمه گزارش ها ، اخبار و تحلیل های بنده ندارند؟ پس چرا پاسخ آن را طبق قانون رسانه ها به این پایگاه خبری جهت انتشار ارسال نمی كنند...؟!! یا به چه علت در برابر اینهمه اطلاع رسانی های بنده هیچ جوابیه ای ندارند...!؟ اینها چه پاسخی به طرح شكایت و دادگاه اخیر بنده خواهند داشت...؟!

این روزنامه نگار باسابقه استان تصریح كرد: بعد از تعطیلات از طریق مجلس شورای اسلامی،  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع پلمپ دفتر سهند تبریز را با مساعدت تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ( از جمله آقایان دكتر حسن نژاد ( نماینده مرند و جلفا، قاضی پور( نماینده ارومیه ) ، علی مطهری ( نماینده تهران) و ... پیگیری خواهیم كرد.

امیری به مخاطبان خود این پیام را داد كه بزودی موفق خواهیم شد دفترمان را از پلمپی كه در حقیقت به نوعی به گروگان گرفته شدن خود و خبرنگاران مان است ، نجات خواهیم داد. با این كار برای همیشه به اینگونه پلمپ ها و برخوردها كه متضاد با اصل 24 قانون اساسی و قانون مطبوعات است با افشاگری های  مستمر و قلم فراسایی گروه خبرنگاران و روزنامه نگاران تیمی و همگروه خود كه بیش از صد نفر خبرنگار باسابقه و پیشكسوت كشور و استان هستند، پایان خواهیم داد. این خبرنگار ادامه داد: كاری خواهیم كرد كه مدیران استان دیگر از انجام اینگونه اعمال غیرقانونی خود صدبار پشیمان شده و توبه كنند!

این روزنامه نگار اصلاح طلب، در پایان از خبرنگاران و روزنامه نگاران و مدیران خبرگزاری ها و مطبوعات استان و كشور خواست در این خصوص اطلاع رسانی نمایند تا جلو انسداد سیاسی و خفگان احتمالی در استان گرفته شود.

گزارش ها و اخبار در این خصوص را از طریق این پایگاه خبری هارای نیوز جستجو كنید.
انتشار اخبار این سایت با منبع و بدون منبع توسط رسانه های خبری آزاد است.