هارای نیوز

خبری - تحلیلی

دادستان تبریز: فرجه ای یك هفته ای برای پلمپ آسانسورهای غیر استاندارد

+0 به یه ن / بپسند

دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفت:
فرصت یك هفته ای برای پلمپ آسانسورهای غیر استاندارد/ آسانسورهای غیر استاندارد ادارات بدون اغماض پلمپ خواهند شد



هارای نیوز : دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفت: در پی افزایش وقوع حوادث تلخ ناشی از آسانسور، به مراكز دولتی و عمومی شامل بیمارستانها، ادارات، كلینیك ها، پاساژها و مجتمع های تجاری، یك هفته فرصت داده می شود تا نسبت به رفع نواقص و اخذ گواهی استاندارد آن، اقدام كنند.

 

به گزراش خبرنگار ما به نقل از خبرگزاری ایسنا،  موسی خلیل الهی گفت: از فردا كارشناسان سازمان استاندارد به مدت 10 روز نسبت به بازبینی آسانسورهای مراكز دولتی اقدام خواهند كرد.

 

دادستان عمومی و انقلاب تبریز یادآور شد: در صورت وجود نقص فنی، به مراكز یك هفته فرصت داده می شود تا نسبت به تعمیر آسانسور ساختمان خود اقدام كنند.

 

وی ادامه داد: بعد از این فرجه ی یك هفته ای، در صورتی كه سیستم ایمنی آسانسورها مورد بازبینی قرار نگیرد، مجوز پلمپ این آسانسورها، از سوی قوه ی قضائیه صادر خواهد شد.

 

خلیل الهی تصریح كرد: قوه ی قضائیه با صدور مجوز قانونی برای كارشناسان شركتهای بازرسی آسانسور كه زیر نظر اداره كل استاندارد است و با همكاری اتحادیه "آسانسور، پله برقی و جرثقیل" می توانند در صورت شناسایی، نسبت به پلمپ آنها اقدام كنند.

 

براساس این گزارش، باقت قدیمی شهر تبریز و وجود بیش از صدها آسانسور با بیش از 3 دهه فعالیت بدون اعمال نظارت، سهل انگاری و بی توجهی مردم نسبت به بازرسی های ادواری آسانسور، سودجویی برخی پیمانكاران و گرایش آنها نسبت به تهیه تجهیزات آسانسور آن با كمترین قیمت ممكن، بی توجهی به نقشه های نظام مهندسی در طراحی ساختمان، عدم اجرای دقیق نقشه های مهندسی، اغماض برخی شركتهای نصب آسانسور در جای گذاری دقیق آسانسور، استفاده از قطعات غیر استاندارد، تجربی بودن تعمیركاران و تعلل در اخذ پایانكار ساختمان، از جمله علل بروز حوادث مربوط به آسانسور در ماههای گذشته بوده است.

 

به گزارش ایسنا: 320 حادثه ای كه از ابتدای سال تاكنون در مورد آسانسور در شهر تبریز به وقوع پیوسته، بیشتر به علت پایین بودن كیفیت تجهیزات آسانسور و وجود تعمیركاران غیر حرفه ای اتفاق افتاده است.


آچار سؤزلر : تبریز,