هارای نیوز

خبری - تحلیلی

تقی كرمی : وضعیت فعلی امامزاده سید احمد مرند، در شأن مردم منطقه نیست

+0 به یه ن / بپسند

تقی كرمی :

وضعیت فعلی امامزاده سید احمد مرند، در شأن مردم منطقه نیست

1

هارای نیوز : معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند در دیدار با مدیر كل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به جایگاه امامزاده سید احمد (ع) مرند در بین مردم منطقه گفت: وضعیت فعلی در شأن مردم مرند نیست.

به گزارش هارای نیوز به نقل از سایت آذر ارس ؛ تقی كرمی با شاره به اینكه امامزاده سید احمد (ع) با یك واسطه به ائمه اطهار می رسد و از این لحاظ معتبرترین امامزاده شمالغرب كشور بحساب می آید افزود: با این وجود بعلت عدم بی توجهی، این امامزاده مظلوم واقع شده و با توجه به جایگاه و شان امامزاده، وضیت فعلی آن قابل قبول نیست.

وی به دفن میرزاعلی اكبر آقا مرندی كه شحصیت مورد احترام و اعتماد منطقه بوده و مردم ارادت خاصی به ایشان داشتند در صحن امامزاده اشاره كرد و ادامه داد: این مكان متبركه بنوعی باعث فخر و مباهات مردم منطقه است ولی متاسفانه وضعیت فعلی آن غصه دار است و باعث رنجش مومنین و متدینین شده است و این امرمی طلبد كه این آستان مقدس از مظلومیت خارج شود و در این راستا به همت رئیس اداره اوقاف مرند، همكاری مسئولین محلی و حمایت بیش از پیش مدیر كل محترم اوقاف و امور خیریه استان نیازمندیم.

معاون استاندار،  موقعیت جغرافیایی امامزاده و قرار گرفتن آن در بهترین و بلندترین نقطه مرند كه به بام این شهر مشهور است را از مزیتهای آن اعلام كرد و افزود: این امامزاده با توجه به پتانسیل های موجود و نیز قرار گرفتن در مسیر ارتباطی منطقه آزاد ارس و كشورهای ارمنستان و آذربایجان می تواند به یكی از مناطق توریستی و گردشگری مذهبی منطقه شمالغرب كشور تبدیل شود.

فرماندار ویژه مرند از عزم جدی فرمانداری برای ساماندهی و حمایت از توسعه و عمران این امامزاده خبر داد و گفت: از تمامی دستگاههای شهرستان بخصوص اداره اوقاف مرند و شهرداری می خواهم تا در این خصوص با جدیت بیشتری عمل كنند و بر این اساس سعی داریم تا در طول مدت  مأموریت مان در فرمانداری مرند این طرح را اجرایی و به مردم منطقه هدیه دهیم.

در ادامه این جلسه سیدرضا هاشمی شهردار مرند نیز با اشاره به وجود اراضی موقوفه در مرند از آمادگی شهرداری برای مشاركت در ساخت مجتمع های تجای، خدماتی، مسكونی و اداری با اوقاف خبر داد و گفت: آماده هستیم در عمران و آبادانی امامزاده سید احمد(ع) مرند با اوقاف همكاری كنیم.
گفتنی است در پایان این دیدار مقرر گردید روسا، معاونین و كارشناسان شهرداری مرند و اوقاف زمینه های همكاری و سرمایه گذاری مشترك را احصا و پس از انجام كارهای كارشناسی طی جلسه ای با حضور مدیر كل اوقاف و امور خیریه استان، فرماندار ویزه مرند و شهردارمرند توافق نهایی انجام و كارهای اجرایی آغاز شود.