هارای نیوز

خبری - تحلیلی

هر دستگاه عضور شورای مبارزه با مواد مخدر، باید در زمینه مهار مواد مخدر فعالیت كند

+0 به یه ن / بپسند

فرماندار مرند در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر :

هر دستگاه عضور شورای مبارزه با مواد مخدر، باید در زمینه مهار مواد مخدر فعالیت كند


0

هارای نیوز : فرماندار مرند و معاون استاندار گفت: هر دستگاهی كه عضور شورای مبارزه با مواد مخدر است باید به تناسب ظرفیت و پتانسیلی كه دارد در زمینه مهار مواد مخدر فعالیت كند.

به گزارش خبرنگار ما به نقل از سایت main.fmarand.ir، فرماندار مرند با بیان معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند در جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر شهرستان اظهار داشت: هر دستگاهی كه عضور شورای مبارزه با مواد مخدر است باید به تناسب ظرفیت و پتانسیلی كه دارد در زمینه مهار مواد مخدر فعالیت كند .

كرمی افزود : فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از آسیب های استفاده از مواد مخدر مواد صنعتی نو ظهور ، شناسایی توزیع كنندگان ، اجرای طرح پاكسازی نقاط آلوده از جمله راهكار های مهم در مبارزه با این پدیده است.

وی بر لزوم مشاركت اجتماعی در بحث مبارزه با مواد مخدر در جامعه تاكید كرد و افزود : لازمه اثر بخش بودن برنامه های مبارزه با مواد مخدر ، مشاركت آحاد جامعه در این زمینه است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گفت: دستگاه های فرهنگی ، آموزش و پرورش ، رسانه ها و همچنین خانواده ها در حوزه پیشگیری نقش تعیین كننده و موثری دارند كه باید برای كاهش آسیب ها در این حوزه نقش موثرتری ایفا كنند .

معاون استاندار آذربایجان شرقی در ادامه گفت: دستگاه های ذیربط بازدید های موثر و مستمری از مراكز بازپروری ، كمپ ها ی ترك اعتیاد داشته باشند و مراتب را به فرمانداری گزارش دهند .

وی در ادامه افزود : آگاه سازی و اطلاع رسانی یكی از موارد مهم در پیشگیری است ودستگاه های ذیربط از جمله آموزش و پرورش ،بهزیستی،دانشگاهها و سایر مراكز در برگزاری كارگاه های آموزشی اقدام نمایند .

كرمی در ادامه از تشكیل كمیته پژوهش خبر داد و گفت: تشكیل كمیته پژوهش در جهت بررسی علل گرایش به مواد مخدر در شهرستان از ضروریات است .

123