هارای نیوز

خبری - تحلیلی

حمایت از سرمایه گذاری واقعی، استراتژی اصلی منطقه آزاد ارس است

+0 به یه ن / بپسند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس:

حمایت از سرمایه گذاری واقعی استراتژی اصلی منطقه آزاد ارس است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس:حمایت از سرمایه گذاری واقعی استراتژی اصلی منطقه آزاد ارس است

هارای نیوز: نشست هم اندیشی با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی منطقه آزاد ارس با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی و سرمایه گذاران این منطقه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما به نقل از سایت ارس، در این نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس در پاسخ به سوالات سرمایه گذاران مبنی بر وجود مشكل در اخذ وام و انتقال ارز و عدم همكاری بانك های داخلی، گفت: هدف از ایجاد مناطق آزاد، سهولت فعالیت های اقتصادی است اما متاسفانه پیش از این زیرساخت های لازم برای تحقق این امر ایجاد نشده بود.

محسن خادم عرب باغی افزود: بعضا برخورد با سرمایه گذاران مناطق آزاد در برخی از بانك های داخلی همچون باجه های معمولی در سایر مناطق و شهرها می باشد كه این مغایر با اهداف توسعه ای و اقتصادی است.
وی ادامه داد: مدیران عامل مناطق آزاد و در راس آنان جناب آقای مهندس تركان پیگیر ایجاد شعبه های اختصاصی بانك ها در مناطق آزاد هستند لذا امیدواریم موضوع حضور بانك های خارجی نیز در این مناطق حل شود.
وی یادآور شد: مزیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه كم نظیر است و باید با تلاش مجاهدانه و مدبرانه، منطقه آزاد ارس به جایگاه واقعی خود دست یابد و تحقق فراگیر این مهم كه بیانگر ظرفیت های ارس به عنوان قطب تولید، صنعت و صادرات می باشد، قابل تحصیل است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش عوارض و قیمت زمین ها گفت: هر كاری كه انگیزه سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس را كاهش دهد مورد تایید نیست و بایستی بر اساس قانون، تجدید نظر شود.
مهندس عرب باغی، حمایت از سرمایه گذاری واقعی را استراتژی اصلی منطقه آزاد ارس اعلام كرد و با بیان اینكه تا قبل از این، فرصت سوزی های بسیاری صورت گرفته است، اظهار داشت: حمایت و حفاظت از سرمایه گذاران وظیفه اصلی ماست و در این راستا لازم است بومیان این منطقه با جدیت و حساسیت بیشتری نسبت به گذشته برای سرمایه گذاری و توسعه بیش از پیش ارس، تلاش نمایند.

لازم به ذكر است در این نشست، سوالاتی از سوی نمایندگان و برخی از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی منطقه آزاد ارس مطرح شد كه به واسطه رهنمودهای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس، اسباب رضایتمندی و خشنودی فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران منطقه را با تشویق های مداوم و مكرر حضار، تامین و مضاف بر آن با توضیحات نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، ارایه طریق شد.