هارای نیوز

خبری - تحلیلی

در سومین مرحله؛ عملیات اجرایی باند دوم محور جلفا-مرند آغاز می شود

+0 به یه ن / بپسند

مدیر عامل منطقه آزاد ارس خبر داد:

در سومین مرحله؛ عملیات اجرایی باند دوم محور جلفا-مرند آغاز می شود

در سومین مرحله؛ عملیات اجرایی باند دوم محور جلفا-مرند آغاز می شود

هارای نیوز: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس گفت: سومین مرحله از اجرای پروژه بزرگراه مرند-جلفا طی هفته جاری آغاز می شود.
به گزارش هارای نیوز به نقل از اداره كل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، مهندس محسن خادم عرب باغی با اعلام این خبر افزود: طبق توافق با وزارت راه و شهرسازی، سهم سازمان منطقه آزاد ارس از اجرای پروژه بزرگراه مرند- جلفا 30 كیلومتر بوده كه تاكنون 11 كیلومتر آن به اتمام رسیده است.
وی اظهار داشت: در مرحله سوم كه مراحل قانونی آن انجام شده است، 11 كیلومتر جدید از پلیس راه هادیشهر تا تونل دره دیز به مدت 24 ماه اجرایی خواهد شد.
وی اضافه كرد: مرحله پایانی عملیات اجرایی 8 كیلومتر باقی مانده از تعهد این سازمان از تونل دره دیز تا قره تپه نیز با مشخص شدن پیمانكار متعاقبا آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد ارس، 7 كیلومتر از ورودی شهر جلفا تا سه راهی قره برون را پیش از این و 4 كیلومتر از سه راهی قره برون تا پلیس راه هادیشهر را در سال جاری به اتمام رسانده است.
عرب باغی با اشاره به اهمیت مسیر مرند – جلفا در تسریع فعالیت های اقتصادی منطقه آزاد ارس، گفت: اكثر ترددهای ترانزیت جاده ای، تردد گردشگران، صاحبان صنایع و سرمایه گذاران منطقه آزاد ارس از این مسیر انجام می شود.
وی همچنین افزود: تا قبل از رونق فعالیت های اقتصادی منطقه آزاد ارس، روزانه بطور متوسط 3500 دستگاه خودرو در این جاده تردد داشتند كه در سال های اخیر با توسعه صنعت و تولید و رونق اشتغالزایی و ایجاد مراكز تجاری و تفریحی مختلف، این رقم به بیش از 45000 تردد انواع خودرو افزایش یافته است.

هارای نیوز خواستار اجرای سریع و فوری این پروژه است چرا كه این جاده دیگر تبدیل به قتلگاه شده است و به علت توریستی و بین المللی بودن آن، سالیانه شاید بیش از 5 میلیون گردشگر داخلی و خارجی به منطقه سفر می كنند و گاها به جای گردش و تفریح و شادی قربانی بی عدالتی حاكم در این جاده می شوند و یا به طور فجیع بر اثر تصادفات خونین و دهشتناك كشته می شوند یا عضوی یا اعضایی از بدن شان را از دست می دهند و تا آخر عمرشان از سفر به این منطقه پشیمان می شوند اما دیگر پشیمانی فایده ای ندارد چرا كه با بدنی معلول و یا به تعبیری دیگر جانبازی جاده بی رحم و تبعیض و نابرابری را تجربه می كنند و تاسف می خورند و در رنج و عذاب بسر می برند.
براستی تا كی باید شاهد رنگ و بوی خون در جاده بین المللی جلفا - مرند باشیم؟!
گفتنی است به علت عدم اتوبانی شدن این جاده بین المللی روز و هفته ای نیست كه تصادفات خونین بیشماری در آن رخ ندهد و هموطنان مان در غم از دست دادن عزیزشان عزادار و  ماتم زده نگردند.
آیا رواست كه این جاده بیش از این قربانی بگیرد و خون در این جاده جاری شود...؟