هارای نیوز

خبری - تحلیلی

پرسش رییس جمهوری از دانش آموزان سراسر كشور

+0 به یه ن / بپسند

رییس جمهوری در پیامی به مناسبت بازگشایی مدارس:

مدرسه، خانه امید دولت و مردم و آموزش و پرورش بنیادی ترین بخش توسعه كشور است

* پرسش رییس جمهوری از دانش آموزان سراسر كشور

هارای نیوز :رییس جمهوری روز سه شنبه و همزمان با آغاز بازگشایی مدارس، در پیامی با اشاره به اینكه در شرایط كنونی كشور ما نیاز به مدرسه پویا و نوآور داریم و سازندگان اصلی مدرسه، معلمان، مربیان و دانش آموزان این سرزمین هستند، تصریح كرد: مدرسه، خانه امید دولت و مردم و آموزش و پرورش بنیادی ترین بخش توسعه كشور است.

حجت الاسلام و المسلمین دكتر حسن روحانی در این پیام اظهارداشت: مدرسه مطلوب ما مدرسه خلاقیت، عقلانیت و گفت و گو و مدارا است.

*رییس جمهوری خطاب به دانش آموزان سراسر كشور: عزیزانم، ایران ما با مشكل جدی كمبود آب روبرو است. هركدام از ما چگونه از آبهای ایران، می توانیم بهتر نگهداری و استفاده كنیم؟
* مدرسه ما باید بتواند دانش آموزانی متفكر، پرسشگر، نقاد و اخلاقی تربیت كند. مدرسه مطلوب ما مدرسه خلاقیت، عقلانیت و گفت و گو و مدارا است.
*معلمان ما نیازمند زندگی عزتمندانه اند تا همه ذهن و توان خود را صرف آموزش و تربیت كنند و دانش آموزان ما به احترام و توجه بیشتر نیاز دارند تا بتوانند قدرت انتخاب خود را بالاتر ببرند
رییس جمهوری همچنین در این پیام با اشاره به اینكه ایران ما با مشكل جدی كمبود آب روبرو است، خطاب به دانش آموزان سراسر كشور پرسیده است"هركدام از ما چگونه از آبهای ایران، می توانیم بهتر نگهداری و استفاده كنیم؟"

متن پیام رییس جمهوری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آغاز ماه مهر و فصل مدرسه را به همه معلمان و مربیانش و دانش آموزان عزیز صمیمانه تبریك می گویم؛ مدرسه خانه امید دولت و مردم و آموزش و پرورش بنیادی ترین بخش توسعه كشور است. ما نیاز به مدرسه پویا و نوآور (در شرایط كنونی كشور) داریم و سازندگان اصلی این مدرسه، معلمان و مربیان و دانش آموزان این سرزمین اند.
راه رسیدن به این هدف از مدرسه و آموزش و پرورش ما می گذرد؛ استعداد و هوش فرزندان این زاد و بوم، بالاست؛ باید به كشف و پرورش آنها بیشتر و بهتر بپردازیم.
توانمندی آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزانی است كه قادر باشند در كنار تربیت ذهن و دانش اندوزی با جامعه و جهان پیرامون خود به درستی ارتباط برقرار كنند؛ باید به آنان آموخت كه جهان نو را خود بشناسند و در آن زندگی كنند و در عین حال، تعلق خاطر به دین و فرهنگ و سرزمین خود داشته باشند.
مدرسه ما باید بتواند دانش آموزانی متفكر، پرسشگر، نقاد و اخلاقی تربیت كند. مدرسه مطلوب ما مدرسه خلاقیت، عقلانیت و گفت و گو و مدارا است.
شما معلمان، مربیان و دانش آموزان عزیز باید به ما كمك كنید تا به این مدرسه مطلوب نزدیك شویم؛ مدرسه ای كه پناهگاه همه شما و ما باشد، می دانم كه آموزش و پرورش ما تا رسیدن به این نقطه، هنوز تنگناهای زیادی دارد؛ كمبودها و كاستی های اقتصادی و آموزشی معلمان و دانش آموزان عزیز، ما را در دستیابی آسان به این هدف با مشكل روبرو می كند؛ معلمان ما نیازمند زندگی عزتمندانه اند تا همه ذهن و توان خود را صرف آموزش و تربیت كنند و دانش آموزان ما به احترام و توجه بیشتر نیاز دارند تا بتوانند قدرت انتخاب خود را بالاتر ببرند.
بسیار مایل بودم كه امسال نیز می توانستم چون سال پیش همپا و همراه معلمان، دانش آموزان و پدران و مادرانشان در نشاط و جنب و جوش روز اول ماه مهر شركت می كردم و آهنگ دلنشین زنگ مهر و زندگی را از نزدیك در مدرسه می شنیدم اما ضرورت سفر به مجمع عمومی سازمان ملل متحد این توفیق را از من گرفت؛ در آنجا هم در خدمت شما و نیازمند دعای همه شما هستم.
برای اینكه سنت نیكوی سال های پیش زنده بماند از دانش آموزان عزیز می پرسم: عزیزانم، ایران ما با مشكل جدی كمبود آب روبرو است. هركدام از ما چگونه از آبهای ایران، می توانیم بهتر نگهداری و استفاده كنیم؟

منبع : سایت ریاست جمهوری ایران

آچار سؤزلر : دانش,