هارای نیوز

خبری - تحلیلی

روادید تردد به نخجوان از جلفا لغو شد

+0 به یه ن / بپسند

مدیر عامل آزاد آراز :

روادید تردد به نخجوان از جلفا لغو شد

روادید تردد به نخجوان از جلفا لغو شد

هارای نیوز : مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس گفت: متعاقب پیگیری های مستمر این سازمان و با هماهنگی و موافقت مسولان عالی رتبه داخلی با مقامات جمهوری خودمختار نخجوان، روادید تردد اتباع ایرانی به نخجوان لغو شد.

 محسن خادم عرب باغی با اعلام این خبر افزود: اختصاص روادید برای تردد اتباع ایرانی از سوی جمهوری خودمختار نخجوان، مشكلات متعددی در ارتباطات خانوادگی، اقتصادی، تجاری و گردشگری ایجاد كرده بود كه با پیگیری و رایزنی های متعدد این مشكل حل شد.

عرب باغی اضافه كرد: با توجه به اشتراكات خانوادگی، فرهنگی و اجتماعی بین مردم مرزنشین دو كشور، برقراری روادید مانع از توسعه روابط در سطوح مختلف شده بود كه انتظار می رود با شرایط جاری روابط دو كشور در عرصه های گوناگون به بهترین نحو توسعه و تداوم یابد.

وی منطقه آزاد ارس را مزیتی درخور توجه و انكار ناپذیر برای توسعه و آبادانی مناطق مرزی دو كشور دانست و اظهار داشت: مزیت های سرمایه گزاری، تجاری و بازرگانی ایجاد شده در منطقه آزاد ارس می تواند با تقویت روابط دوستانه و عمیق، نقش مهم و ویژه ای در فرایند تحولات اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری های متصور دو كشور داشته باشد.

وی ادامه داد: با اقدامات زیربنایی انجام شده و در دست اقدام در محدوده منطقه آزاد ارس و در مرزهای دو كشور، زمینه افزایش مبادلات تجاری، اقتصادی و ایجاد شهرك های مشترك صنعتی بین دو كشور بیش از پیش فراهم شده است.

عرب باغی یادآور شد: لغو روادید به نخجوان، به نقش آفرینی ارس در حوزه روابط بین الملل و افزایش سرمایه گذاری های تجاری، صنعتی، اقتصادی و گردشگری شتاب مضاعفی خواهد بخشید.

منبع : سایت ارس:http://www.arasfz.ir