هارای نیوز

خبری - تحلیلی

ادعای طلب 500 میلیون تومانی بانك صاردات منطقه آزاد ارس در قبال پرداخت وام 130 میلیونی به یك شركت تعاونی...!!!

+0 به یه ن / بپسند
میللت سسی و سوزی - 8544  303  0914

ادعای طلب 500 میلیون تومانی بانك صاردات منطقه آزاد ارس
 در قبال پرداخت وام 130 میلیونی به یك شركت تعاونی...!!!


هارای نیوز :
جریمه و سود بانك صادرات منطقه آزاد ارس از یك شركت تعاونی در قبال اعطای 130 میلیون تومان وام خوداشتغالزایی در دولت اصلاح طلب خاتمی ، هم اكنون به 500 میلیون تومان افزایش پیدا كرده است.

با این حساب می توان گفت كه تعاونی ها با این سیستم بانكی محكوم به شكست هستند. اخیرا شركت تعاونی قطعه سازان آمیكو یكی از این شركتهای نیمه فعال در منطقه آزاد ارس بوده است كه با اعلام ورشكستگی خود توسط هیئت مدیره در نشست خود در مجمع عمومی فوق العاده خود،  بیش از 25 نفر را متضرر و آنها را وادار به پرداخت جریمه و سود نكرده به بانك صادرات جلفا كرد.


هم اكنون طی چند اولتیماتوم  بانك صادرات منطقه آزاد ارس به سهامداران این شركت تعاونی ، سفته های آنان به اجرا گذاشته خواهد شد و بانك صادرات ضرب الاجل به آنها داده است و این در حالی است كه  آنها نردیك 500 میلیون تومان جریمه و سود درخواست می كنند این در حالی است كه كل وام 130 میلیون تومان بوده است...!!! و تمام اعضای شركت تعاونی قطعه سازان آمیكو مجموعا طی چند سال چند میلیارد تومان هم ضرر كرده اند! و بانك بجای شریك شدن در ضرر شركت چندین برابر از وام خود سود طلب می كند...!! و تهدید می كند در غیر اینصورت پولهای سپرده گذاری شده  سهامداران در بانك صادرات و حتی دیگر بانكها بلوكه خواهد شد...!!! و در این میان حساب یكی از سهامداران برای چند روز مسدود شده بود...!

بنابراین  زیاد به طبل خالی نزنیم تا صدایش گوش جهان را كر كند...!! و اینهمه  حرف های پوچ و غیرواقع بینانه راجع به حمایت از تولید و صنعت نزنیم و آنچه كه واقعیت دارد نه دولت و نه بانكها به هیچ وجه از تولید و صنعت حمایت نمی كنند و وقتی كه شركتی ورشكسته شده بانك باید كل بدهیش را ببخشد تا برای دیگر صنایع مشكلی حاد پیش نیاد و صنعت و تولید و اشتغال دچار آسیب جدی نگردد...

 هم اكنون 25 عضو آن در پی درخواست بانك صادرات مبنی توقیف اموال صاحبان و سهامداران این شركت تعاونی مجبور هستند با انحلال شركت خود در طول بیش از 10 سال فعالیت بدون این كه ریالی بابت سود سهام یا فعالیت اقتصادی شركت دریافت كنند باید علاوه بر اصل وام خود نزدیك 130 میلیون تومان بیش از 250 میلیون تومان هم بابت جرایم دیركرد و سود به بانك صادرات پرداخت كنند...!!!! و ما بقی معوقه و جریمه و كلا بانك صادرات جلفا نزدیك 500 میلیون تومان ادعای  طلبكاری می كند...!!!

 این كه كارشناسان آگاه اقتصادی می گویند بانك در ایران طرفدار تولید و صنعت نیست بلكه دنبال سود خود هست حقیقت دارد.
 بخاطر همین است كه صنایع ایران با این نگرش غلط و رباخوارانه بانكها ورشكسته هستند یا به سختی نفس می كشند.

با نگاهی به این سیاست اقتصادی بانكها و دولت آیا فرصتی باقی مانده است تا تولیدگران به تولید فكر كنند تا اقتصاد مقاومتی با تولید داخلی محقق گردد..؟!
در پاسخ باید گفت : نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه .....!!!!!!!!!!!!!