هارای نیوز

خبری - تحلیلی

محكومیت فرماندار سابق ویرجینیا به 30 سال زندان

+0 به یه ن / بپسند
به جرم فساد و رشوه خواری صورت گرفت:
محكومیت فرماندار سابق ویرجینیا به 30 سال زندان

دادگاه فدرال آمریكا فرماندار سابق ایالت ویرجینیا و همسر او را به جرم رشوه خواری و قبول هدیه از سرمایه داران بزرگ این كشور به ۳۰ سال زندان محكوم كرد.

دادگاه فدرال آمریكا در ریچموند روز پنجشنبه حكم نهایی محكومیت باب مكدانل سیاستمدار جمهوریخواه آمریكایی را كه در فاصله سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ سمت فرمانداری ایالت ویرجینیا را به عهده داشت صادر كرد. به گزارش ایرنا،بر اساس این حكم فرماندار ۶۰ ساله ایالت ویرجینیا در۱۱ مورد از ۱۳ اتهام وارده مجرم شناخته شده و به ۳۰ سال زندان در زندان های ایالتی محكوم شد. همچنین همسر او مورین مك دانل نیز كه در رشوه خواری ها و زد و بندهای سیاسی با شوهر خود همكاری داشته از ۱۳ اتهام وارده در ۹ مورد مجرم شناخته و به ۳۰ سال زندان محكوم شد. حكم زندان این اشخاص از روز ۶ ماه ژانویه سال آینده به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

مك دانل كه تا پیش از مطرح شدن اتهامات وی از سیاستمداران فعال آمریكایی به شمار می رفت در رقابت های انتخاباتی سال ۲۰۱۲ این كشور یكی از نامزد های سمت معاونت ریاست جمهوری از سوی میت رامنی در نظر گرفته شده بود.

معاون وزیر دادگستری اوباما درباره وی گفته است كه این زن و شوهر از مقام فرمانداری ایالت به عنوان دكان كسب و كار و پولسازی استفاده می كردند و مستحق مجازات هستند.

منبع خبر :
بخش خارجی سایت الف، 14 شهریور 93
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۷