هارای نیوز

خبری - تحلیلی

دكتر مهران تبریزی : آنچه می یافت نشود آنم آرزوست!!

+0 به یه ن / بپسند

دكتر مهران تبریزی مدیر مسوول نویدآذربایجان:
آنچه می یافت نشود آنم آرزوست!!

وقتی آقای  مهندس سعادت استاندار محترم آذربایجان غربی  صراحتا اعلام می كنند تا 4 سال دیگر بودجه ای كه به استان تزریق می شود صرف بدهیها و معوقه های گذشته می شود و كار جدیدی نمی توانیم انجام دهیم این بدان معناست كه ای مردم تا پایان دوره ریاست جمهوری دكتر روحانی منتظر اتفاق جدیدی در عرصه های عمرانی، حمل و نقل، جاده ها و محیط زیست و ... نباشید.

طی هفته های گذشته همایش صنعت ، معدن و تجارت در اورمیه برگزار شد و سخنرانان هر كدام از منظری به مشكلات و معضلاتی كه دامن گیر این استان شده اشاره كردند و بنوعی توپ توسعه نیافتگی درعرصه صنعت و معدن را به میدان همدیگر انداختند.

از بایدها و نبایدها، سخنها گفتند.معاون وزیر صنعت نیز از مهار تورم، ثبات، آرامش سیاسی و اقتصادی كشور و پایداری نسبی بازار و توفیق دولت ، حرف و حدیثهایی گفت كه گویی شهر امن و امان است و سر والی به سلامت.!

طبیعی است  كه دراین نوع همایشها  مسوولان  دولتی  كارنامه قابل قبولی ازعملكرد خود ارائه می دهند واین یك رویه ای است كه در جامعه ما مرسوم شده ولی واقعیت های جامعه آن چیزی نیست كه در پشت تریبونها بیان میشود.

مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی نیز در مقام نماینده ارشد دولت در استان پرده از بسیاری ندانم كاریها و عقب ماندگیها ی دولت گذشته برداشت.از تعطیلی شهرك های صنعتی ، بیكاری 118.000 نفر در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دكترا در آذربایجان غربی ،از سیستم نامطلوب مالیات ،زمین گیر شدن اكثر كارخا نجات و تولید كنندگان ...سخن ها گفت. خلاصه اینكه همه آقایان بر سر سفره ای جمع شدند و دارند انتقاد می كنند.همه از نارسائیها داد سخن می گویند.از مدیر یك كارخانه گرفته تا مدیر كل یك اداره و در نهایت استاندار و... همه و همه انتقاد می كنند.معلوم نیست این انتقادها از چه كسی است.! چه كسی باید پاسخگوی این انتقادات باشد واقعا ریشه مشكلات در كجاست كه یك مقام دولتی همانی را می گوید كه یك بقالی سر كوچه.

فراموش نكنیم آنانی كه امروزه از نارسائیها سخن می گویند  روزگاری خود در بروز این نارسائیها دستی داشته اند. این رویه  كه همه جمع شوند و كاسه كوسه ها را سر دیگری بشكنند و تمامی كم و كاستی ها را متوجه این و آن كنند و خود را مبرا از هر گونه عیب و ایراد بدانند و بعد از همایش  هم با  خاطری آسوده به خانه ها و ادارات خودشان بر گردند بدانند كه چاره كار نیست  دیگر زمان به سرعت سپری می شود و فرصتها از دست می رود .یكسال از عمر دولت روحانی به پایان  رسید باز همدیگر را متهم  می كنیم!!

 درهیچ كجای دنیا ،دولت از دولت انتقاد نمی كند و اساسا دولت نباید انتقاد كند. استاندار یك دولت  نباید انتقاد كند وظیفه اصلی و اساسی دولت، عمل كردن به وظایف و  مسوولیت هایش است.

وقتی آقای  مهندس سعادت استاندار محترم آذربایجان غربی  صراحتا اعلام می كنند تا 4 سال دیگر بودجه ای كه به استان تزریق می شود صرف بدهیها و معوقه های گذشته می شود و كار جدیدی نمی توانیم انجام دهیم این بدان معناست كه ای مردم تا پایان دوره ریاست جمهوری دكتر روحانی منتظر اتفاق جدیدی در عرصه های عمرانی، حمل و نقل، جاده ها و محیط زیست و ... نباشید.  و این به معنای این است كه دیگر فاتحه استان خوانده شده است و صحبت كردن از توسعه یافتگی در حقیقت آب در هاون كوفتن است.دیگراز مسائل و معضلات مهم و اساسی دیگری كه گریبانگیر این منطقه شده و قرار است دولت كنونی چاره ای بدان بیاندیشد  حرف و حدیثی به میان نمی آید.

 ازمعضل خشكی دریاچه اورمیه، دلمان را فقط  به بر گزاری چند جلسه و تشكیل ستاد احیا و ... خوش كرده ایم !

 روزی می گویند دریاچه اورمیه در مدت 15 سال خشك شد و برای نجات آن نیز 12 سال وقت لازم است.

روزی می گویند مردم باید از اثرات نامطلوب خشكی دریاچه مطلع شوند...!! یكی نیست به این آقایان بگوید كه مردم خیلی بهتر از شماها ازعواقب خشكی دریاچه آگاهند.مگر مردم ما سالیان سال دغدغه خشكی دریاچه نداشتند؟ مگردلسوزان و طرفداران محیط زیست طی سنوات گذشته چه می گفتند؟ مگر عده ای از همین آقایان مسند نشین، این نگرانیها و دغدغه های مردمی را سیاسی نكردند؟ مگر جوانان ما در اعتراض به خشكی دریاچه ، دستگیر و روانه زندان نشدند؟.بیائید با مردم  رو راست باشیم. بیائید نتایج این همه جلسات و همایشها را  صادقانه اعلام كنید. صراحتا بگوئید برای نجات دریاچه اورمیه چه كردید؟ و قرار است چه بشود.؟ زنگ شروع عملیات  نجات دریاچه از چه تاریخی  نواخته می شود؟!

تا فرصتی دیگر ....

منبع خبر : نویدآذربایجان

آچار سؤزلر : تبریز,