هارای نیوز

خبری - تحلیلی

آیت الله امجد: اگر كسی را نقد نكنیم، مصداق شرك است

+0 به یه ن / بپسند




آیت الله امجد:اگر كسی را نقد نكنیم، مصداق شرك است/ كسی كه اجازه ندهد از او انتقاد شود، مشرك است/ گویا همه داریم از خدا فرار می كنیم

هارای نیوز : آیت الله امجد با اشاره به لزوم بازگشت به اصل توحید و ترویج صداقت در جامعه، صداقت و دروغ نگفتن را از نتایج ایمان به خدا دانسته و ابراز كرد: همه ما باید حق پرست باشیم.


به گزارش هارای نیوز به نقل از نامه نیوز به نقل از جماران، آیت الله امجد در سخنانی در شب بیست و یكم ماه مبارك رمضان در مجتمع آموزشی روشنگر؛ با تاكید بر بازگشت به سیره و منش اهل بیت و حضور آموزه های قرآن در شئونات زندگی تاكید كرد: اگر قرآن را بر سر می گیریم، به معنی این است كه قرآن باید در تمام زندگی ما حاكم باشد. باید به خدا و اهل بیت برگردیم. این همه دروغ و حقه بازی كه در جامعه رواج پیدا كرده است، به دلیل فراموش كردن اهل بیت است. نباید دروغ و ریا در زندگی ما حاكم باشد.

* آدم در این ناهنجاریهای جامعه دق می كند

این استاد اخلاق در ادامه، با اظهار تأسف از مشكلات جامعه گفت: آدم در این ناهنجاری های جامعه دق می كند. باید بتوانیم در جامعه حرف حق را بزنیم و حق خود را بگیریم. این بدترین درد است كه كسی نتواند حرف حقی را بگوید.

* گناه ایمان را از بین می برد

آیت الله امجد ضمن تاكید بر پاكی نفس انسان، به نقش گناه در زدودن و از بین بردن خلوص و ایمان به خدا اشاره كرد و افزود: تا وقتی نفسانیت هست، همه كارهای ما خراب است. همه ما محب اهل بیت هستیم، و همین حضور ما در این مراسم، یعنی اینكه در دل همه ایمان به خدا و حب اهل بیت وجود دارد. اما گناه ایمان را ازبین می برد. دروغ و ریا ایمان را از بین می برد.

وی با اشاره به عظمت و بزرگی شب های قدر، در ادامه دعا كرد: تا زندانیان بی گناه آزاد شوند و مشكلات نسل جوان، مخصوصا مشكلات ازدواج جوانان در پناه امام زمان(عج) مرتفع شود.

* كسی كه در این لباس به مردم خیانت كند، بزرگ ترین خیانت را به مردم كرده است

آیت الله امجد در ادامه صحبت های خود با اشاره به تاثیرروحانیت در هدایت جامعه، به نقش پررنگ روحانیون اشاره كرد و مسئولیت روحانیون را در خصوص گفتار و رفتارشان سنگین و حائز اهمیت برشمرد. وی افزود: روزگار عجیبی است. بسیاری از روحانیون بزرگ در زمان های گذشته بودند كه مردم را هدایت می كردند. و مردم با دیدن آنها خدا و اهل بیت را می شناختند. اما اگر كسی در این لباس یك ذره خطا كند، بزرگ ترین گناه است. كسی كه در این لباس به مردم خیانت كند، بزرگ ترین خیانت به مردم را كرده است.

*بهترین عمل نماز است

استاد امجد در بخش دیگری از صحبت های خود، با اشاره به اهمیت و نقش نماز در تربیت افراد و اصلاح امور جامعه گفت: نماز انسان را نجات می دهد. بهترین عمل نماز است. بهترین اعمال در شب های قدر استغفار است. توبه گناهان را از بین می برد.

*دین گریز كردن و دین ستیز كردن مردم بزرگ ترین خیانت است

آیت الله امجد با اشاره به وجود نارسایی های اجتماعی؛ دین گریزی و دین ستیزی در میان جوانان را از مهم ترین مشكلات جامعه برشمردند و آن را از نشانه های عدم هدایت و تربیت صحیح جامعه دانستند. ایشان در این خصوص فرمودند: اولین كسی كه به جوانان عنایت دارد خود خداوند است. امروز شاهد دین گریزی مردم و جوانان هستیم. دین گریز كردن و دین ستیز كردن مردم بزرگ ترین خیانت است.

* كسی كه اجازه ندهد از او انتقاد شود مشرك است

این استاد اخلاق در ادامه با تاكید بر لزوم وجود نقد در جامعه اشاره كرد: هیچ كس نمی تواند به كسی بگوید كه معصوم است. عصمت دادن به افراد كار خداست. همه خطاكاریم و قابل انتقادیم. اگر كسی را نقد نكنیم، مصداق شرك است. كسی كه اجازه ندهد از او انتقاد شود، مشرك است.

وی در ادامه به سه گروه اجتماعی اشاره كرد و گفت: دسته اول كسانی بودند، كه می گفتند انقلاب غلط است و اصولا با همه چیز مخالف بودند. دسته دوم كسانی بودند كه می گفتند ما به این مسائل كاری نداریم، و زندگی خودمان را می كنیم. اما دسته سوم كسانی بودند كه نسبت به وضع موجود انتقاد داشتند و نقاد بودند. خیرخواهان نقاداند و بهترین افراد بشر كسانی هستند كه منتقدند. اگر این افراد نباشند، جامعه از دست می رود. باید كاری كنیم كه جوانان دین گریز و دین ستیز نشوند.

*اگر بدانیم خدا ما را عذاب می كند، آمرزیده می شویم

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود، با اشاره به مفهوم و تاثیر توبه خطاب به جوانان ابراز كرد: توبه یعنی پشیمانی. كسی كه پشیمان شد، دیگر گناه نمی كند. اگر بدانیم خدا ما را عذاب می كند، آمرزیده می شویم. روایت ها و داستان های بسیاری داریم كه خدا كسی را كه توبه كند و بازگردد می بخشد.

*گویا همه داریم از خدا فرار می كنیم

وی ادامه داد: بی احساسی و بی اهمیتی به حقوق انسان ها و حقوق یكدیگر، نشان دهنده فرار از خدا و پیامبر است. گویا همه داریم از خدا فرار می كنیم. همه ما باید نسبت به یكدیگر مسئول باشیم.

*مدار اسلام، مدار صداقت است

آیت الله امجد ضمن تاكید بر تاكید اسلام بر صدق گفت: مدار اسلام مدار صداقت است. باید با همدیگر با صداقت برخورد كنیم. خدایا ما پشیمانیم. توبه ما را بپذیر.

وی ادامه داد: ادعای علم نشان دهنده نا آگاهی است. كسی كه می گوید من علم دارم، بیش از همه نادان است. خداوند دنیا را برای انسان و انسان را برای تكامل خلق كرده است. كسانی در جامعه هستند كه از این نعمت های خدادادی استفاده می كنند و تكامل می یابند؛ مثل شهید چمران.

*وجود علمای ربانی سبب تقویت دین می شود

استاد امجد گفت: همه باید توبه كنیم و به خدا بازگردیم. باید از خدا بخواهیم كه به ما عصمت دهد. از معجزات اسلام این است كه انسان می تواند مصون و معصوم بماند و زندگی كند. بسیاری از علمای ما هستند كه كوچك ترین خطایی ـ به اندازه سر سوزن ـ در زندگی خود نداشتند. وجود علمای ربانی سبب تقویت دین می شود.

*جهنم شوخی نیست

این استاد اخلاق و عرفان ضمن برشمردن ویژگی ها و صفات جهنم افزود: خداوند انشالله ما را از آتش غضب و شهوت نجات دهد. همه بدانید كه جهنم شوخی نیست. چه كسی می تواند بگوید كه كافر از دنیا می رود یا مسلمان؟ ما نباید به اشخاص نمره دهیم.

*كسی كه به فكر جامعه نباشد مسلمان نیست

وی در ادامه افزود: این كه می گوییم : «اللهم اصلح كل فاسد من امور المسلمین» و «اللهم اشف كل مریض» و... یعنی به فكر جامعه هستیم. كسی كه به فكر جامعه نباشد مسلمان نیست. اگر مسلمانیم باید به فكر جامعه باشیم. این قدر سنگ جلوی ازدواج جوانان انداخته اند كه این مشكلات در جامعه به وجود آمده است.

استاد امجد در پایان از خداوند خواست؛ انشاالله به آبروی موسی بن جعفر (ع) همه زندانیان بی گناه را آزاد شوند.