هارای نیوز

خبری - تحلیلی

پنجمین سالگرد قربانیان كهریزك برگزار شد

+0 به یه ن / بپسند

پنجمین سالگرد قربانیان كهریزك برگزار شد

زائری: زخم 88 نمی‌تواند تا ابد باز بماند

هارای نیوز : سخنران مراسم پنجمین سالگرد قربانیان كهریزك با اشاره به حوادث سال 88 و ماجرای كهریزك، گفت: ماجرای 88 باید برطرف شود و عده‌ای از بزرگان باید برای حل این مساله پا پیش بگذارند، این زخم نمی‌تواند تا ابد باز بماند.

به گزارش هارای نیوز به نقل از ایسنا ، مراسم پنجمین سالگرد قربانیان كهریزك عصر روز پنجشنبه در مسجد ولی‌عصر(عج) با حضور خانواده قربانیان این حادثه؛ روح‌الامینی، كامرانی و جوادی‌فر برگزار شد. مهدی خزعلی،‌ نسرین ستوده،‌ سردار علایی نیز از جمله حاضران در این مراسم بودند.

زائری در ادامه سخنرانی خود در این مراسم با اشاره به حادثه كهریزك گفت: هنوز كسانی كه این حادثه را پدید آوردند فرصت دارند كه خطاهای‌شان را بپذیرند و برگردند. البته بزرگترهای نظام نیز باید آن‌ها را و برخی دیگر را كه اكنون در سایه به سر می‌برند به پای میز محاكمه بكشانند. این افراد هنوز فرصت دارند كه برگردند و به خطاهای‌شان اعتراف كنند.

وی افزود: امیدواریم خداوند انسان‌های فاسد و ناشایست را از اموری كه پای مسائل مسلمین در آن گیر است بردارد. این دعا در حقیقت دعا برای ظهور است؛ چراكه تنها پس از ظهور است كه همه این مسائل برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بیشترین فشار بر روی رهبر انقلاب است. ایشان بارها موضع خود را اعلام كرده‌اند اما هنوز برخی گردن كلفتی می‌كنند.

زائری همچنین گفت: آن‌چه جمهوری اسلامی را تهدید می‌كند خانم‌های ساپورت‌ پوش یا مدل موی آقایان یا شبكه‌های ماهواره‌ای نیست؛ بلكه آنچه جمهوری اسلامی را تهدید می‌كند كسانی‌اند كه به اسم انقلاب و اسلام به مردم ظلم كردند و هنوز پاسخگو نیستند.

وی با اشاره دوباره به مسائل پیش آمده در حادثه كهریزك گفت:‌ ما منتظر توبه این افراد هستیم و از خدا می‌خواهیم هدایت‌شان كند والا ذلیل و خوارشان گرداند. كسانی كه باعث این اتفاق شده‌اند بیشتر از همه به دین خدا لطمه زده‌اند.

در این مراسم همچنین طاهری وكیل مدافع خانواده روح‌الامینی در رابطه با وضعیت فعلی پرونده متهمان حادثه كهریزك به خبرنگار ایسنا گفت:‌ قسمت مهم پرونده در دادسرا است و ما منتظریم بازپرس دادسرا پرونده ما را به دادگاه ارسال كند.

وی افزود: پرونده ما درحالی هنوز در دادسرا قرار دارد كه پرونده خانواده مرحوم كامرانی به دادگاه ارسال شده است. ما اكنون علت عدم ارسال پرونده را نمی‌دانیم. البته دلیلی كه ذكر می‌شود این است كه متهم اصلی این پرونده، پرونده‌های دیگری نیز دارد.