هارای نیوز

خبری - تحلیلی

رایزنی برای استانی كردن تردد خودروهای ارس پلاك

+0 به یه ن / بپسند

مدیر عامل منطقه آزاد ارس :

رایزنی برای استانی كردن تردد خودروهای ارس پلاك

مدیر عامل منطقه آزاد ارس عنوان كرد:رایزنی برای استانی كردن تردد خودروهای ارس پلاك

مدیر عامل منطقه آزاد ارس خبر خوشی به متقاضیان خودروهای ارس پلاك در سطح استان داد و گفت: رایزنی، مكاتبات و مذاكرات با مقامات كشوری برای امكان تردد خودوهای ارس پلاك در سطح استان آذربایجان‌شرقی صورت گرفته است.

محسن خادم عرب‌باغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار كرد: منطقه آزاد ارس در بخش پلاك‌گذاری در مناطق آزاد كشور رتبه نخست را در بین مناطق آزادی نظیر قشم، كیش، اروند، ماكو، چاه بهار و ... دارد.

وی در پاسخ به اینكه دیدگاه منطقه آزاد درباره سیاست واگذاری خودرو به این روش چیست از عنوان كاملا موافق هستیم استفاده كرد و افزود: با استفاده از این ظرفیتی كه در مناطق آزاد به وجود آمده آحاد جامعه می‌توانند از خودروهایی با قیمت و كیفیت مناسب استفاده كنند.

عرب باغی خبر خوشی هم به متقاضیان این نوع خودروها در سطح استان داد و گفت: رایزنی، مكاتبات و مذاكرات با مقامات كشوری برای امكان تردد خودروهای ارس پلاك در سطح استان آذربایجان‌شرقی صورت گرفته است.
این فعال اقتصادی درباره نظر و دیدگاه مسئولان كشوری در این رابطه گفت: فعلا نظری دریافت نكرده‌ایم و منتظر اعلام نظر از سوی مسئولان مربوطه هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس گفت: هم‌اكنون 21 شركت مجاز واردات خودروهای خارجی در این منطقه در حال فعالیت هستند.
منطقه آزاد ارس در شمال‌غرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با كشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است.

بر اساس مصوبه هیئت وزیران در تاریخ 7/4/1384 به شماره 20708/ت530820 محدوده منطقه آزاد ارس شامل 9700 هكتار از اراضی منطقه می‌شد كه بر اساس مصوبه جدید این هیئت محترم در 14/9/1387، محدوده این منطقه به 51 هزار هكتار شامل بخش‌هایی از 2 شهرستان جلفا و خداآفرین افزایش یافت.

بر اساس مصوبه هیئت دولت تردد خودروهای ارس پلاك از محدوده منطقه آزاد ارس تا مركز استان آذربایجان‌شرقی یعنی تبریز مجاز است.