هارای نیوز

خبری - تحلیلی

مدیر مسئول نوید آذربایجان : قلم را با قلم پاسخ می دهیم

+0 به یه ن / بپسند
دكتر مهران تبریزی مدیر مسوول نویدآذربایجان:

موج جدید انگ زنی ها و جوسازیها بر علیه نویدآذربایجان / قلم را با قلم پاسخ می دهیم

*
« ما با هر گونه پان و پانیسم مخالفیم. وطنمان ایران است و به آن عشق می ورزیم. »

سر چشمه همه این اتهامات و فضا سازیها ، معنایی جز ترساندن و اینكه خفه خون بگیرید ، چیزی نگوئید و ننویسید، ندارد. بارها و بارها گفتیم و نوشتیم كه « ما با هر گونه پان و پانیسم مخالفیم. وطنمان ایران است و به آن عشق می ورزیم. » ،مطالبات و دغدغه هایی داریم و بعنوان یك روزنامه نگار آن را به دولتمردان منتقل می كنیم والا این اتهامات خیالی با ده كیلو چسب رازی هم بما نمی چسبد.

نویدآذربایجان تولد 17 سالگی خود را پشت گذاشته و در آستانه ورود به 18 سالگی است.طبیعی است كه در این مدت حیات خود ، كمی و كاستی ها،ضعف ها و قوت ها و در نهایت فراز و نشیب هایی در كارنامه خود  به همراه داشته است.فلذا همانگونه كه هر رسانه ایی در زمان حیات خود مخالفین و موافقینی نیز بهمراه داشته ،نویدآذربایجان نیز ازاین قاعده مستثنی نبوده است

موافقینی  كه احساس می كردند در لابلای صفحات نویدآذربایجان ،بخشی از خواستها و مطالبات قانونی فراموش شده و فرو خورده خود را در عرصه های سیاسی،اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی  را می توان سراغ گرفت . و از همین منظر است كه تاكنون بعنوان علاقمندان و خوانندگان نشریه با ما همراهی نمودند واز هیچ تلاش و حمایتی دریغ نكرده اند و ما منت دار و دست بوس همه آن عزیزان هستیم و بر خود می بالیم كه همچنان در عرصه مطبوعات خدمتگزار همه آنهائیم.

مخالفینی كه خط و مشی نویدآذربایجان چه در عرصه سیاسی و چه در زمینه فرهنگی خوشایند آنان نبود كه انصافا تاكنون در جهت تخریب،جو سازی ، پرونده سازی و انگ زنی از هیچ تلاشی نیز مضایقه نكردند و جا دارد كه به آنها نیزخسته نباشید بگوئیم..

بارها گفته ایم كه شان و جایگاه و رسالت مطبوعات را در نه در تعریف و تمجید قدرت و حامیان آن بلكه فلسفه وجودی مطبوعات مستقل و ژرف نگر را در نقد قدرت نه در سیاه نمائی آن كه در بیان نقاط ضعف و قوت آن و بعنوان پل ارتباطی بین مردم و حاكمیت فرض می دانیم و احترام و تمكین بر قانون و رعایت هنجارهای جامعه را ملاك كاری خود قرار می دهیم.

علی رغم اینكه بر خود سانسوری مطبوعات اعتقادی نداریم فلذا شرایط جامعه به نوعی است كه خود  به بزرگترین خودسانسورها مبدل گشته ایم تا جای  شیرینی تعامل ،به تلخی تقابل، میل ننماید. اما اشتباه كجاست؟ سوء برداشتها كجاست؟

از قدیم مثلی است كه می گویند كسی كه خود را عمدا به خواب رفتكی  فرو می برد ، بیدار كردن آن بسی مشكل است چرا كه آن قصد بیدار شدن ندارد.آنهایی كه به عمد دنبال تخریب ، پرونده سازی و انگ زنی هستند یا فقر اطلاعاتی دارند و دچار سوء برداشتها و سوء تخیلات هستند و یا خود نیك می دانند كه دنبال چه مقاصدی می گردند.

و آنهایی كه از روی دلسوزی دل نگرانیهایی دارند  نمی بایست از یك زاویه تنگ و محدودی به مسائل نگاه كنند و درهای گفتمان و تعامل را  بسته نگه دارند و آتش بیار معركه باشند فلذا از این رهگذر است كه مجموعه نویدآذربایجان از هرگونه گفتگو و تعامل با جدیت تمام استقبال می كند چرا كه گفتگو از پله های اولیه یك چامعه مدرن انسانی است كه می بایست در جامعه  ما نیز نهادینه شود.

در بسیاری از كشورهای پیشرفته ، حاكمیت هزینه میكند تا نشریات مستقل و پویا رشد كنند.از نقادی نشریات حمایت می كند. درب هیچ نشریه ای تخته نمی شود ویا حداقل تهدیدی هم برای بودن یا نبودن آن نیز بعمل نمی آید و به همین جهت است كه مطبوعات را ركن چهارم دموكراسی می دانند تا قانون و قانون گرائی در چامعه حاكم شود.

.در سایه حاكمیت قانون است كه بسیاری از سوءتفاهمات، سوء برداشتها، فشارها  از ناحیه برخی افراد به حداقل می رسد و بدین سان  تنفس مطبوعات  به مخاطره انداخته نمی شود و خود سانسوری به حداقل می رسد.

 درطی این سالها به نا حق اتهاماتی را متوجه نویدآذربایجان كرده اند.روزی گفتند دوم خردادی هستند.روز دیگر  قوم گرا و پان تركیست نام نهادند. بر حجم پرونده های نویدآذربایجان افزودند ولی حتی یك مورد از اتهامات وارده  در هیچ دادگاهی به ثبوت نرسید و نویدآذربایجان پس از توقیف 5 ساله تبرعه شد و به حیات مطبوعاتی خود هر چند در فضای  نابرابر بازگشت و اكنون نیز مغرضان و بد خواهان در فكر نسخه پیچی جدیدی برای نویدآذربایجان هستند .

 بنظر می رسد  سر چشمه همه این اتهامات و فضا سازیها ،  معنایی جز ترساندن و اینكه  خفه خون بگیرید ، چیزی نگوئید و ننویسید، ندارد.

 بارها و بارها گفتیم و نوشتیم كه ما با هر گونه پان و پانیسم مخالفیم.وطنمان ایران است و به آن عشق می ورزیم ،مطالبات و دغدغه هایی داریم و بعنوان یك روزنامه نگار آن را به دولتمردان منتقل می كنیم  والا این اتهامات  خیالی با ده كیلو چسب رازی هم بما نمی چسبد. نویدآذربایجان هیچ ریگی تو كفش ندارد كه نگران آن باشد و یا از آن بخواهد بترسد.معیار ما قانون است وخود را ملزم به رعایت آن میكنیم حال  نوشته ها و تحلیل هایمان خوشایند عده ای  واقع نمی شود این بحث دیگری است. علی رغم اینكه نویدآذربایجان دارای گرایشات خاص سیاسی و فرهنگی در چهار چوب قوانین كشور است از تمامی نقدها و تحلیل ها و دیدگاه  مخالفین خود نیز استقبال می كند و حاضریم  آنان را در نشریه  طرح نمائیم.

قلم را فقط با قلم پاسخ می دهیم.

  تا فرصتی دیگر...    

منبع خبر : نویدآذربایجان

آچار سؤزلر : آذربایجان,