هارای نیوز

خبری - تحلیلی

وزیر راه در قتلگاههای جاده ای آذربایجان مقصر درجه یك محسوب می شود

+0 به یه ن / بپسند

وزیر راه در قتلگاههای جاده ای آذربایجان مقصر درجه یك محسوب می شود

هارای نیوز - اروج امیری : اخیرا نمایندگان مجلس به وزیران دولت تذكرات ویژه ای داده اند كه می توان گفت بسیاری از آنها به جا بوده است و بخصوص سوال نماینده مرند و جلفا از وزیر راه و شهرسازی به خاطر تاخیر در اجرای جاده های بین المللی مرند - جلفا و مرند - بازرگان خیلی سوال بجا و الحقی است.  هنوز بیش از 50 سال است و از زمان رژیم شاه اتوبانی شدن جاده های بین المللی مرند - جلفا و مرند - بازرگان مطرح بوده و هست و از زمان دولت قبل اجرای این دو بزرگراه و اتوبان در هیئت دولت و در سفرهای استانی دولت قبل مصوب شده اما هنوز  پس از گذشت 5 سال حتی شاهد افتتاح یك كیلومتر آن نبوده و نیستیم. حال چرا باید دولتها در حق آذربایجان اینهمه كم لطفی نشان دهند و در تخصیص و تقسیم بودجه، عادلانه عمل ننمایند و حقوق ملت را نادیده بگیرند، سوالی است كه هنوز هیچ مقام دولتی جواب درست و قانع كننده ای نداده است.

بر سر این  سر ایران چه آمده است و چرا فقط باید این سر را سرزنش و كتك زد و آیا این سر نباید به حق و حقوقش برسد سری كه معمولا باید فرمان دهنده و كنترل تمام اعضای بدن باشد اما این سر ما از دیدگاه و عملكرد مدیران عالی رتبه ما حتی به اندازه یك انگشت دست ارزش ندارد...!! یا این كه این بدن یا سری ندارد یا سرش را لگدمال كرده اند...!!

این در حالی است كه همه ساله به علت تبلیغات زیاد منطقه آزاد ارس ، میلیونها مسافر و گردشگر از تمام نقاط ایران و جهان به منطقه سرازیر می شوند اما متاسفانه مهمترین زیر ساخت آن برای توسعه منطقه فراهم نیست و این امر باعث شده هر روز یا هر هفته شاهد تصادفات ناگوار در جاده های مرند و جلفا و جاده مرند - بازرگان باشیم. این تصادفات واقعا دلخراش است و در صنعت خودروسازی به دلیل عدم رعایت استاندار های لازم و بدنه ضعیف آن و صدها اشكال فنی و ایمنی با تمام سرنشین هایش پس از برخورد با همدیگر مچاله شده و آتش می گیرند و این امر باعث می شود كه در یك تصادف كسی نه تنها نتواند جان سالم بدر برد بلكه به طور فجیعانیه و وحشتناك كشته می شود. فجایع جاده ای ما تا حدی فجیع است كه حتی از جنایات جنگی هولناكتر است، بطوری كه هر شهروندی نمی تواند این فجایع را با چشم خود ببیند.

با این شرایط و تقسیم ناعادلانه بودجه مملكت،  نمی توان این گونه جنایات جاده ای را با چشم خود دید و سكوت كرد و چیزی ننوشت بلكه در كنار افشا این جنایات باید مردم خود مستقیما وارد عمل شوند و اعتراض كنند و حق شان را از دولت بگیرند. دولت ها در ایران ما فقط بلدند شعار دهند و خبری از عملی شدن شعارها هم نیست.

امروزه، جاده های آذربایجان واقعا تبدیل به یك قتلگاه شده است. وزیر راه كوتاهی می كند و یا دولت از تخصیص بودجه لازم برای اجرای آن تبعیض گونه عمل می نماید با این وضع می توان گفت كه این مسئولان در قتل های جاده ای سهیم و شریك جرم هستند و باید نمایندگان مجلس كه وكیلان ملت هستند در اولین قدم ، اقدام به استیضاح وزیر و نهایتا بركناری او بنمایند و یا  از طرف ملت به دادگاه صالحه شكایت كنند.

این در حالی است  كه ملت آذربایجان در پرداخت مالیات و عوارض به خزانه مملكت در مقام اول قرار دارد اما سهمش از تخصیص و تقسیم بودجه در ردیف آخر است!  این یعنی ظلم و بی عدالتی كه ریشه در دولتهای ما دارد و باید ریشه این بی عدالتی برای همیشه خشكانده شود.

با مشاهده این وضعیت تاسف بار و اینهمه بی عدالتی آیا نمی توان گفت كه ملت آذربایجان باید از پرداخت مالیات معاف شوند چرا كه وقتی  ما هیچ سهمی از فروش منابع نفتی و زیرمینی و درآمد كشور نداریم پس چه لزومی دارد به حساب دولت پول مفت واریز كنیم...!

این یادداشت در حال نگارش است


آچار سؤزلر : آذربایجان,