هارای نیوز

خبری - تحلیلی

مهد مطبوعات ایران هنوز یك روزنامه كشوری ندارد!

+0 به یه ن / بپسند

مهد مطبوعات ایران هنوز یك روزنامه كشوری ندارد!

هارای نیوز: نماینده مردم تبریز ، اسكو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با اینكه تبریز مهد روزنامه نگاری در ایران است اما هنوز یك روزنامه ی كشوری در این شهر نداریم در حالی كه شهرهای مشهد و یزد از این امیتاز بهره مند هستند.

به گزارش هارای نیوز، محمد اسماعیل سعیدی در آیین رونمایی پایگاه اینترنتی كرنر آنلاین كه بطور تخصصی در زمینه ورزش در آذربایجان شرقی فعالیت خواهد كرد، افزود: در این شهر تعداد مطبوعات زیادی داریم و ورود در این حوزه بسیار عالی ست اما خروجی چشم گیر و مناسبی در حوزه ی مطبوعات نداریم.

وی تصریح كرد: در حوزه ی فرهنگی حرف زیاد می زنیم اما وقت به عمل كه می رسد كسی كاری انجام نمی دهد.

سعیدی با بیان اینكه اطلاع رسانی در حوزه ی ورزشی نیز فعالیت فرهنگی محسوب می شود ادامه داد:  اطلاع رسانی در حوزه ی ورزشی می تواند فرهنگ سازی باشد چرا كه در حوزه ی ورزشی پتانسیل قوی داریم ولی فرهنگ سازی در این حوزه  فعالیت بیشتری می خواهد كه بار این فعالیت بر دوش رسانه هاست.

وی فعالیت های فرهنگی كشور را نیازمند مهندسی دانسته و خاطر نشان كرد: برای اینكه بتوانیم در این عرصه به نتیجه ی مطلوب دست یابیم باید چارچوب فعالیت های فرهنگی را مشخص كنیم و در این چارچوب حركت كنیم.

نماینده مردم تبریز ، اسكو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روند كند حركت های فرهنگی گفت: چند سال است كه به پشتوانه ی فرهنگی خود افتخار می كنیم و از به عنوان شهر اولین های می نازیم اما آیا هم اكنون جز این عنوان چیز دیگری داریم؟ نسل ما برای آیندگان چه تحویل خواهند داد؟

سعیدی همچنین اظهار كرد: در حوزه ی فرهنگی هنوز چارچوب مشخصی نداریم و هر كسی هر كاری كه انجام می دهد به نوعی نام فرهنگ بر آن می نهد.


آچار سؤزلر : روزنامه, ایران,