هارای نیوز

خبری - تحلیلی

مرگ مهناز محكی بر عیار رسانه ای تبریز

+0 به یه ن / بپسند

سیمای سهند؛ پاسخگوی یك سوال بی‌جواب / مرگ مهناز محكی بر عیار رسانه ای تبریز

هارای نیوز: حادثه جان‌باختن دخترك تبریزی در زیر بتن، در نخستین روزهای خردادماه، با تمام تلخی و گرانی و بررسی از نقطه‌نظر ابعاد حقوقی و دلایل اجرایی، محك دیگری بود بر عیار رسانه‌ای شهر تبریز.

  •  
به گزارش هارای نیوز به نقل از امید تبریز، طبق معمول تمام حوادث مشابه، شبكه‌های مجازی، پیشتاز واكنش‌های متفاوتی از قبیل اعتراض، خشم، همدردی، تحلیل و حتی اطلاع‌رسانی نسبت به این رخداد تلخ بودند.
خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های های خبری نیز با كمی تاخیر (كه شاید قابل توجیه و دفاع هم باشد) به این صف رسانه ای پیوستند. اما در این بین، تنها رسانه‌ای كه حاضر نشد به این صف مردمی بپیوندد، رسانه‌ای نبود مگر «سیمای سهند»!
در حالی كه بیش از چند ساعت از وقوع حادثه نگذشته بود، بخش تركی سیمای سهند، خبر دردناك این حادثه را در آخرین اولویت ممكن (درست یك خبر مانده به گزارش هواشناسی) به روی آنتن فرستاد.

گفتگوی كوتاهی با یكی از مدیران شهرداری صورت گرفت. در همین حین نیز تصاویری از خون گرم و جاری قربانی، روی سنگفرش پیاده‌رو پخش می‌شد. تصاویر محو و تاری كه نباید موجبات اوقات تلخی مخاطبان میلیونی (!) این شبكه را فراهم می‌كرد.

تمام این فرآیند، دو سه دقیقه بیشتر طول نكشید و پس از آن، پرونده مهناز بدون نیاز به هیچ‌گونه‌ پیگیری، برای سیمای سهند، به همیشه تاریخ پیوست؛ تا این شبكه استانی، بی‌آن‌كه ضریبی برای احساسات جریحه‌دار مردم قایل باشد، با فراغ بال تمام، به پیشواز میزبانی جشنواره تولیدات استانی صدا و سیما برود و از میزبانی «شایسته و بی‌نقص» خود نیز ذوق‌زده شود.

نكته پایانی این یادداشت كوتاه، سوال بی‌پاسخی است كه سال‌هاست در میان افكار عمومی استان مطرح است؛ و آن این كه: به راستی اگر روزی، روزگاری در این شهر و این استان، هیچ همایش، كارگروه، سمینار، نشست‌هم‌اندیشی، جشنواره‌ای و محافل شیكی از این قبیل، برگزاری نشود؛ و هیچ مسئولی نیز از پایتخت به این شهر سفر نكند، اخبار سیمای سهند، چه چیز برای پركردن باكس خبری خود خواهد داشت؟


آچار سؤزلر : تبریز,