هارای نیوز

خبری - تحلیلی

پیش بازی؛ ایران – نیجریه؛ رویایی كه غیرممكن نیست

+0 به یه ن / بپسند
پیش بازی؛ ایران – نیجریه؛ رویایی كه غیرممكن نیست

هارای نیوز : تیم ملی كشورمان از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه در اولین دیدار خود در جام جهانی به مصاف تیم ملی نیجریه خواهد رفت، این بازی در بایشادا آرنا كوریتیبا و به قضاوت كارلوس ورا از اكوادور انجام خواهد شد.

ایران:
بالاخره بعد از هشت سال انتظار و تحمل مشكلات و مصائب گوناگون، حالا تیم ملی در برزیل حضور دارد و باید خودش را برای اولین دیدار آماده كند، تنها فقط چند ساعت با محقق شدن رویای دیدن تیم ملی در عرصه بزرگترین رخداد فوتبالی جهان فاصله داریم.

بدون شك مسیر آماده سازی تیم ملی تا رسیدن به برزیل مسیری خوب و مناسب نبوده است، همه ما از اتفاقات ریز و درشتی كه در این راه برای تیم ملی بوجود آمد آگاه هستیم، ولی حالا دیگر همه چیز تمام شده است، فارغ از همه سختی ها و بدی ها یوزپلنگ ایرانی دیگر باید به میان میدان نبرد برود، حالا دیگر مردان سپید پوش سرزمینمان باید رزم خود را با دشمنان تا به بن دندان مسلح آغاز كنند و بدانند كه رویای آنها رویای هفتاد میلیون ایرانی است، رویای كه غیر ممكن نیست.


كارلوس كی روش همانطور كه خودش در كنفرانس خبری پیش از بازی گفته است سورپرایزهای زیادی برای عقابهای آفریقایی دارد، سورپرایزهایی كه میتواند شامل همه چیز باشد، از سیستم تدافعی و فشرده محتمل تیم ملی تا حضور بازیكنانی در زمین كه كمتر توقع آن می رود.

با توجه به آخرین بازی دوستانه تیم ملی در برابر ترینیداد و توباگو می توان حدس زد كه سیستم انتخابی كی روش ۱-۳-۲-۴ باشد، سیستمی كه در آن جلال حسینی، امیرحسین صادقی، مهرداد پولادی و پژمان منتظری در قلب خط دفاع قرار می گیرند، احسان حاج صفی و خسرو حیدری دو بال كناری تیم ملی هستند كه البته قابلیتهای دفاعی فراوانی نیز دارند و می توانند در امور دفاعی به نحو احسن شركت كنند، دو هافبك دفاعی تیم ملی جواد نكونام و آندرانیك تیموریان خواهند بود كه نقش اصلی و محوری كنترل حملات حریف در جلوی خط دفاعی را بر عهده خواهند داشت، اشكان دژاگه با تجربه فراوان و قدرت پا به توپ خود نقش مهاجم سایه و بازیساز تیم ملی را ایفا خواهد كرد و رضا قوچان نژاد با هوش تنها مهاجم ما در این بازی خواهد بود.

به نظر می رسد تنها غایب و مصدوم ایران در بازی فردا هاشم بیك زاده باشد كه در دیدار دوستانه مقابل مونته نگرو دچار كشیدگی عضله شد.

نیجریه:
استفان كشی در تیم نیجریه به شدت خواهن پیروزی در اولین دیدار خود است، عقابهای آفرریقایی كه دارای مهره های خوبی نیز هستند، خودشان را یكی از شانسهای اصلی صعود از گروه ششم می دانند، جان اوبی میكل، هافبك تدافعی چلسی كه در تیم ملی كشورش نقشی تهاجمی تر را ایفا می كند یكی از كلیدی ترین بازیكنان نیجریه خواهد بود كه نبرد او با آندرانیك تیموریان كه او هم سابقه بازی در لیگ برتر انگلیس را دارد، در میانه میدان می تواند بسیار جذاب باشد.

وینگرهای سرعتی نیجریه مانند اودوینگیه و موزس نقش مهمی در حملات سنگین این تیم خواهند داشت و در نوك خط حمله نیز امنیكه بازیكنی بسیار زهردار خواهد بود. نیجریه همچنین در درون دروازه دارای یك دروازه بان مطمئن و باتجربه مانند انی یاما است كه خیال آنها را تا حدود زیادی از آن قسمت راحت كرده است.

قهرمان فوتبال آفریقا برای دیدار حساس مقابل تیم ملی كشورمان به ظاهر بازیكن مصدومی ندارد و استفان كشی می تواند از تمام بازیكنان خود برای این بازی استفاده كند.

نكات آماری:
ایران در ۶ بازی از هشت بازی خود در مرحله مقدماتی گلی را دریافت نكرده است.
ایران در هفت بازی از ۸ دیدار مقدماتی خود آمار گلزنی زیر ۲.۵ را داشته است.
نیجریه در هر سه دیدار قبلی خود موفق به گلزنی شده است.
ایران و نیجریه تا به حال تنها یكبار در بازیهای چهاجانبه هنگ كنگ در مقابل هم بازی كرده اند كه آن دیدار با پیروزی نیجریه به پایان رسید.
سه سال پیش قرر بود كه تیم نیجریه برای انجام دیداری دوستانه راهی تهران شود كه آنها به دلایل نامعلومی از این كار سرباز زدند.
منبع : سایت الف

آچار سؤزلر : ایران,