هارای نیوز

خبری - تحلیلی

مقامات آمریكا به دنبال مذاكره مستقیم با ایران درباره سركوب داعش

+0 به یه ن / بپسند
هارای نیوز: ایران و آمریكا تنها كشورهایی بودند كه در هفته گذشته به طور رسمی و از زبان عالی ترین مقام هایشان پیشنهاد ارایه كمك به عراق به منظور مقابله با تهدیدات ناشی از تحریكات گروه تروریستی داعش را مطرح كرده اند.
یك روزنامه آمریكایی به نقل از مقامات این كشور نوشت: دولت واشنگتن در پی گفت و گوی مستقیم با ایران درباره نحوه مقابله با تهدیدات گروه داعش و نگرانی های امنیتی در عراق است.

به گزارش عصر ایران روزنامه آمریكایی وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریكایی كه نخواستند نامشان فاش شود، نوشت: این گفت و گوها احتمالا از هفته جاری آغاز می شود و به نظر نمی رسد در محل گفت و گوهای هسته ای  كه قرار است از روز دوشنبه در وین اتریش بین ایران و گروه 1+5 باشد، برگزار شود.

وال استریت ژورنال می نویسد: هنوز مشخص نیست دولت اوباما از چه كانال دیپلماتیكی برای گفت و گوی مستقیم با ایران در مورد بحران عراق استفاده خواهد كرد.

خبرگزاری رویترز نیز روز گذشته به نقل از یك مقام آگاه آمریكایی نوشت؛ واشنگتن به دنبال برقراری دیالوگ مستقیمی با ایران به منظور یافتن راه حلی برای بحران است.

آمریكا روز شنبه اعلام كرد به منظور مقابله احتمالی با گروه داعش  ناو جنگی " یو اس اس جورج بوش " خود را عازم منطقه خلیج فارس كرده است.

برخی دولتمردان عراقی نیز در روزهای گذشته خواستار مداخله آمریكا در بحران عراق و ارایه كمك های این كشور به ارتش عراق به منظور مقابله با تروریست های داعش شده اند.

وال استریت ژورنال می نویسد : ایران و آمریكا تنها كشورهایی بودند كه در هفته گذشته به طور رسمی و از زبان عالی ترین مقام هایشان پیشنهاد ارایه كمك به عراق به منظور مقابله با تهدیدات ناشی از تحریكات گروه تروریستی داعش را مطرح كرده اند.

گفتنی است از روز شنبه كه ارتش عراق حملات خود را به منظور مقابله با پیشروی داعش در مناطق شمالی عراق تشدید كرده، پیشروی این گروه تروریستی كند تر شده است.

همچنین با صدور فتوای آیت الله سیستانی علیه این گروه ، هزاران عراقی داوطلب مسلح شده و گروه های مردمی مقابله با داعش تشكیل داده اند.