هارای نیوز

خبری - تحلیلی

دكتر اكبر اعلمی: اندر آثار هدایت مردم به بهشت به كمك شلاق!

+0 به یه ن / بپسند
دكتر اكبر اعلمی:
اندر آثار هدایت مردم به بهشت به كمك شلاق!

اقتدارگرایان كه در بهبود معیشت و رفاه و دنیای مردم كه از وظایف اصلی هر دولت و حكومتی است ناتوان و ناكام مانده اند، به زعم خود همه استعدادشان را صرف بازسازی و بهبود آخرت مردم می كنند كه هیچ ارتباطی به آنها ندارد و اگر كسی نخواهد كه با اصرار و روش تحمیلی آنها به بهشت برود خود را مجاز می دانند كه او را تعزیر و در

قرآن در دو آیه 31 سوره نور و 59 سوره احزاب، به مساله حجاب پرداخته است

"و به زنان مؤمن بگو كه...مقنعه هاى خود را تا گریبان فروگذارند و زینتهاى خود را آشكار نكنند، جز براى شوهر خود یا پدر خود یا پدر شوهر خود یا ...باشد كه رستگار گردید." نور/31

"اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلبابها (روسرى هاى بلند) خود را بر خویش فرو افكنند، این كار براى اینكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است و اگر تا كنون خطا و كوتاهى از آنها سر زده توبه كنند خداوند همواره آمرزنده رحیم است" احزاب/59
اما برخلاف رویكرد واپسگرایانه  برخی آقایان، در هیچیك از این آیات نه به اجباری بودن حجاب و وادار كردن مردم به رعایت آن با شلاق حكومت و نه برضرورت استفاده از چادر آنهم از نوع سیاه وارداتی ،كوچكترین اشاره ای نشده است.

با این وصف اقتدارگرایان كه در بهبود معیشت و رفاه و دنیای مردم كه از وظایف اصلی هر دولت و حكومتی است ناتوان و ناكام مانده اند، به زعم خود همه استعدادشان را صرف بازسازی و بهبود آخرت مردم می كنند كه هیچ ارتباطی به آنها ندارد و اگر كسی نخواهد كه با اصرار و روش تحمیلی آنها به بهشت برود خود را مجاز می دانند كه او را تعزیر و در صورت لزوم با تازیانه روانه بهشت كنند!
حكومت لاپیك تركیه با اهتمام بر اجرای رویكرد اول یعنی تلاش برای بهبود معیشت و رفاه و دنیای مردم سبب شده است تا گرایش ارادی و انتخابی مردم به سمت ارزش های معنوی از جمله رعایت حجاب در میان بانوان افزایش یابد.
برخی ها با اهتمام بر اجرای رویكرد دوم یعنی بازسازی و بهبود آخرت مردم ،باعث رویگردانی مردم از مذهب و ارزش های معنوی از جمله عدم رعایت حجاب در میان دختران و بانوان ایرانی شده است!

تصویر زیر بیانگر میزان موفقیت رویكرد دوم در میان نسل انقلاب است!

در این ارتباط توجه به بخشی از فتاوای آیت الله سیدعلی سیستانی در مورد حجاب، خالی از لطف نیست:
"
مرد نمی تواند همسر خود را مجبور كند به رعایت كردن حجاب... اما در مورد فرزندان بالغ نمی تواند آنها را مجبور كند و تنها از راه تبلیغ صحیح و ارشاد و امر به معروف باید آنها را وادار نماید"
 

منبع خبر : نویدآذربایجان