هارای نیوز

خبری - تحلیلی

واكنش استاندار به اعتراضات مردم تبریز در خصوص بدقولی روحانی: چند ماه صبر كنید

+0 به یه ن / بپسند
واكنش استاندار به اعتراضات مردم تبریز در خصوص بدقولی روحانی:
چند ماه صبر كنید

هارای نیوز : دیروز، مردم تبریز در اعتراض به آنچه كه بدقولی روحانی در خصوص عدم عملی شدن وعده  احیای دریاچه ارومیه و تشكیل فرهنگستان زبان و ادبیات تركی آذربایجانی استاندار آذربایجان شرقی مطرح شده بود دست به تجمع اعتراضین زده بودند و استاندار یك روز پس از این تجمع مردمی در اعتراض به بدقولی رئیس جمهور، واكنش نشان داد و طی سخنانی از مردم خواست چند ماه برای احیای دریاچه ارومیه صبر كنند.

به گزارش هارای نیوز ، استاندار آذربایجان شرقی با بیان این كه بعد از چند ماه شاهد تغییر چهره دریاچه ارومیه خواهیم بود، افزود: امروز خرسندم به دوستداران محیط زیست اعلام كنم كه بازگشت حیات به دریاچه ارومیه خیلی دور نخواهد بود و امیدوارم روزی برسد كه جشن احیای این دریاچه را برگزار كنیم.

 
دكتر اسماعیل جبارزاده پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در همایش گرامیداشت هفته محیط زیست در تبریز، احیای دریاچه ارومیه را مهم‌ترین مساله زیست‌محیطی استان ذكر كرد و گفت: دكتر روحانی قبل از انتخاب شدن به عنوان رییس جمهور به مردم تبریز وعده دادند كه اولین كار دولت ایشان رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه خواهد بود و شاهد بودیم كه بعد از روی كار آمدن دولت تدبیر و امید این وعده عملی شد و با تشكیل ستاد احیای دریاچه ارومیه و انتخاب دكتر كلانتری به عنوان مسوول پیگیری این موضوع، كار مطالعاتی سرعت زیادی گرفت.
 
وی خاطرنشان كرد: تا قبل از این اقدام دولت، مطالعات جسته و گریخته‌ای انجام و 19 مورد دستورالعمل ابلاغ شده بود كه بر اساس وظایف ذاتی دستگاه‌ها بوده و منجر به احیای دریاچه نمی‌شد، بنابراین نیاز بود كه كار ویژه‌ای صورت گیرد.
 
جبارزاده با بیان این كه 600 نفر از كارشناسان دانشگاه‌های معتبر كشور و بیش از 50 كارشناس خبره خارجی كار مطالعات احیای دریاچه ارومیه را بر عهده دارند، افزود: این مطالعات جمع‌بندی شده و به زودی پس از تصویب در جلسه هیات دولت با حضور دكتر روحانی، به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.
 
وی افزود: با وجود محدودیت منابع دولت و بدهی‌های به جا مانده از دولت گذشته، مسوولان ارشد دولت تدبیر و امید اعلام كرده‌اند كه هیچ محدودیتی از نظر منابع مالی برای احیای دریاچه ارومیه وجود ندارد.
 
جبارزاده با بیان این كه باید از تدابیر دولت در این زمینه قدردانی كنیم، گفت: راهكارهایی كه كارشناسان پس از مطالعات كارشناسی ارایه كرده‌اند راهكارهایی عملی، اجرایی و كم‌هزینه است كه بخش عمده آن بر عهده استان آذربایجان شرقی است.
منبع خبر :
تبریز بیدار

آچار سؤزلر : استاندار, تبریز,