هارای نیوز

خبری - تحلیلی

نخستین سفر وزیر نیرو به استان آذربایجان شرقی

+0 به یه ن / بپسند

هارای نیوز : به گفته دكتر محمد حسن نژاد نماینده مردم شهرستان های مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی ، چیت چیان روز پنجشنبه 22 خرداد ماه سال جاری برای بازدید و بررسی از پروژه های وزارت نیرو به شهرستان های مرند و جلفا سفر می‌كند.

hasannejadnews

به گزارش هارای نیوز ، نماینده مردم مرند و جلفا از سفر وزیر نیرو به شهرستان های مرند و جلفا در روز پنجشنبه هفته جاری خبر داد و گفت : در این سفر مشكلات آب این مناطق پیگیری می‌شود.

محمد حسن نژاد در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت : تامین اب شرب شهرستان مرند ، انتقال آب به دشت های تشنه هرزندات ، یكانات و دشت گلفرج ، انتقال آب ارس به شمالغرب كشور ، اجرای فاضلاب هادیشهر ، احداث تصفیه خانه و شبكه فاضلاب شهر مرند ، تامین آب شرب برخی از روستاهای شهرستان مرند ، بررسی مشكلات سد بناب مرند و پیگیری فاضلاب شهرك میلاد مرند از مهم ترین مطالبات مردم شهرستان از وزیر نیرو با توجه به مشكلات فرا روی بخش های مرتبط با این وزارت درسطح شهرستان خواهد بود.

عضو شورای پول و اعتبار كشور در خصوص مشكلات مرتبط با وزارت نیرو در شهرستان مرند گفت : متاسفانه آب شرب بیش از ۲۵ روستای شهرستان مرند بخصوص در منطقه یكانات و هرزندات در شرایط بحرانی قرار دارد و امیدواریم با اجرای فایناس داخلی ، جدا از پروژه بزرگ انتقال آب ارس بزودی این مشكل مهم و جدی حل شود ، اما از طرفی هم مشكل نبود شبكه فاضلاب ، تصفیه خانه فاضلاب ، سد بناب مرند و فاضلاب شهرك میلاد مرند از جمله مشكلاتی است كه به حوزه وزارت نیرو مرتبط می باشد .

وی در خصوص مشكلات شهرستان جلفا نیز گفت : آبرسانی به دشت گلفرج تا نزدیكی این دشت صورت گرفته است ولی انتظار داریم لوله ها بازگشایی شود تا این منطقه نیز از نعمت آب كشاورزی بهره مند گردد .

حسن نژاد در خصوص مشكلات بیمارستان جدید شهرستان مرند نیز گفت : حل مشكل بیمارستان مرند به وزارت نیرو مرتبط نیست این مشكل باید زیر نظر استانداری آذربایجان شرقی حل شود كه از این رو نیز تاكنون حل مشكل به نتایج مثبتی رسیده است .

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری كرد كه با سفر حمید چیت چیان به شهرستان های مرند و جلفا و بازدید و بررسی های ایشان از پروژه های وزارت نیرو در سطح شهرستان مشكلات این حوزه به حداقل برسد .

نماینده مردم مرند و جلفا گفت : همكاری دولت با نمایندگان مجلس خوب است و در این دولت نگاه كوتاه‌ بینانه نیست و دولت اهتمام ویژه‌ای را برای اجرای طرح زیرساختی در شهرستان های مرند و جلفا دارد كه امیدواریم با اجرای این طرح ها بسترهای لازم برای توسعه این دو شهرستان فراهم شود.