هارای نیوز

خبری - تحلیلی

بخش خصوصی ۴۰ پروژه گردشگری در منطقه آزاد ارس اجرا می كند

+0 به یه ن / بپسند

uvf fhyd

محسن خادم عرب باغی در حاشیه نشست با سرمایه گذاران سایت توریسم این منطقه با اعلام این خبر گفت: این پروژه ها در بخش های مختلف حوزه گردشگری اعم از خدمات اقامتی، تفریحی، رفاهی، پذیرایی و تجاری در حال احداث هستند و بزودی شاهد افتتاح چندین پروژه در این بخش خواهیم بود.

وی افزود: توسعه زیرساخت های مورد نیاز برای بخش گردشگری با توجه به استقبال مردم و گردشگران از این منطقه در دستور كار منطقه آزاد ارس قرار دارد و با اتمام احداث پروژه های مختلف گردشگری در این منطقه شاهد تحول اساسی در ارتقای سطح خدمات خواهیم بود.

وی تاكید كرد: در كنار توسعه صنعتی در این منطقه كه با حضور بیش از ۷۰ واحد تولیدی در حال فعالیت و ۱۸۰ واحد تولیدی جدید در حال احداث، توسعه خدمات و گردشگری مورد توجه سازمان منطقه آزاد بوده و در همین راستا سرعت در اجرای پروژه های سایت توریسم از ضروریات این منطقه است.

وی توسعه گردشگری را یكی از اولویت های اساسی و استراتژیهای برتر توسعه ای منطقه آزاد ارس عنوان كرد و افزود: با عنایت به جریان گردش مالی عظیم جهانی در بخش توریسم در منطقه آزاد ارس ظرفیت های عظیمی برای توسعه گردشگری در این منطقه وجود دارد كه می تواند گردشگران خارجی و داخلی بسیاری را بخود جذب كند.

مهندس خادم عرب باغی افزود: لازمه رسیدن به سطح مطلوب از جذب گردشگری و توریسم حضور سرمایه گذاران خلاق، آشنا به فضای جهانی و با حوصله و تدبیر است و منطقه آزاد ارس برای رسیدن به توسعه پایدار و همه جانبه آماده بسترسازی و مساعدت های فكری و خدمات مناسب به سرمایه گذاران حوزه گردشگری است.

در این نشست دكتر بهرام سرمست معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس اظهار داشت: با وجود برخی كاستی های زیرساختی در سایت توریسم، نظارت های مستمر از پروژه های گردشگری توسط كارشناسان گردشگری و عمرانی سازمان موجب تسریع در اجرای پروژه ها شده و نتایج خوبی در برداشته است.

وی افزود: وجود جاذبه های بی نظیر طبیعی و تاریخی در این منطقه توجه گردشگران داخلی و خارجی را همواره جلب می كند و حضور میلیونی گردشگران در ایام تعطیلات نوروزی، زمینه بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را فراهم نموده است.

در این نشست سرمایه گذاران سایت توریسم منطقه آزاد ارس مسایل حوزه های كاری را بویژه در خصوص كمبودهای زیرساختی مطرح كردند.