هارای نیوز

خبری - تحلیلی

توهین یك عضو شورای شهر مرند به ستارخانیان و قره داغیان

+0 به یه ن / بپسند
توهین به مردم قره داغ آذربایجان ؛ چرا ... ؟!

توهین یك عضو شورای شهر مرند به ستارخانیان مقیم مرند ، حیرت آور و  تكان دهنده است
/ به فرموده امام راحل، « مردم ولی نعمتان واقعی این انقلاب هستند »


یازار : اروج امیری


توهین یك عضو شورای شهر مرند به ستارخانیان و قره داغیان مقیم مرند حیرت آور و  تكان دهنده است.

اخیرا باخبر شدیم یك عضو رسمی و مسئولیت دار در شورای شهر مرند در یك اجتماع و در مسجد كوی گوارا به قره داغیان و مردم مقیم آغ زمی، توهین بزرگی كرده است. حرفهای سرتاسر زشت ، زننده و توهین آمیز، كه نه تنها آزردگی خاطر و اعتراض شدید مردم آغ زمی و قره داغ را در پی داشته بلكه جایگاه والای نهاد شورای شهر را نیز به زیر سوال برده است.

با اینگونه نگرش و افكار پوچ با مردم برخورد كردن آنهم در یك نهاد و پارلمان محلی خطایی بس بانخشودنی و بزرگ است و گناهی بسیار بزرگی است كه بر خلاف قوانین حقوق بشر و حقوق شهروندی است و مغایر با عرف ، منطق ، فرهنگ، آیین و قانون است.

 در پی این حركت نابخردانه و جاهلانه، مردم از مقامات مسئول و دستگاه های نظارت بر نهاد شورای شهر مرند می خواهند هر چه سریعتر نسبت به عزل و بركناری این عضو شورای شهر از نهاد مردمی و دموكراتیك شورای شهر، اقدام عملی فوری را انجام دهند.
 مردم در تماس های مكرر خود با خبرنگار هارای نیوز حتی عذرخواهی رسمی وی را كافی نمی دانند و تنها خواسته مردم بركناری وی و برخورد قانونی با وی هستند. هرچند این عضو توهین كننده به جمع كثیری از مردم مرند در نشست خبری خود صراحتا اعلام كرده كه حتی حاضر به عذرخواهی از مردم هم نیست...!

البته نگارنده به وی توصیه می كند ، بخاطر حفظ مصالح و منافع جامعه و كاهش حرارت اعتراضات مردمی و آرام كردن مردم و تسكین بخشی به اذهان و افكار عمومی ، در حضور مردم مرند و بخصوص مردم مقیم آغ زمی و قره داغ آذربایجان عذرخواهی رسمی بكند در غیر این صورت احتمالا با واكنش های تند و اعتراضی از سوی مردم قره داغ مواجه خواهد شد.

این عضو شورای شهر مرند در مسجد موسی بن جعفر گوارا ، مردم آغ زمی مرند را كه جماعتی از قره داغ آذربایجان را تشكیل می دهد و قره داغیانی كه ستارخان و باقرخان و بسیاری از مشروطه چیان و مبارزان را در دل خود جای داده است؛ به آنها توهین می كند و آنها را جماعتی بی فرهنگ و روستایی خطاب می كند كه فرهنگ شهرنشینتی را بلد نیستند.
 اما ظاهرا این آقای عضو شورای شهر مرند دارای فرهنگ والای شهرنشینی است كه شهر مرند را در چند دور شورای شهر و  هم اكنون در دور چهارم به این وضع انداخته است چرا كه مشت نمونه خروار است و همگان بر وضعیت شهر مرند نظارت می كنند و همگان بر این شهر و ویرانه های آن گریه می كنند.
این آقا تعهدات و وظایف و تكالیف خود در برابر مردم را فراموش كرده و انچنان با غرور كاذب و كینه و كدورت خود با مردم رفتار می كند و در سخنان خود به ادبیات ائمه و امامان معصوم روی می آورد و برای سرپوش گذاشتن برتخلفات خود به اینها متوسل می شود كه گناهی بدتر از این روش و استراتژی در هیچ جایی ندارد.


عضو شورایی كه حضور خبرنگار را بر خلاف قانون، مغایر با خواسته های شخصی و باندی و جناحی خود تشخیص می دهد و اقدام به اخراج آنها از جلسه رسمی شورا می نماید و به دنبال آن تا جایی پیش می رود كه حدود شاید یك چهارم جمعیت مردم مرند را جمعیتی روستایی و بی فرهنگ می داند و این در حالی است كه اگر آرای این مردم نباشد شورای شهری در كار نبوده و نیست و وجود نهادهای انتخابی ، مستقیما به خود مردم وابسته است و اعضای شورای شهر باید قدر مردم شان را بدانند نه این كه به آنها توهین كنند. البته بناید فراموش كنیم كه توهین به هیچ ملت، مردمی و فرد و گروه و طایفه ای جایز نیست و اینگونه توهین ها هرگز قابل توجیه و دفاع توسط توهین كننده و  هیچ مقام مسئول و غیرمسئولی نیست.
 
مرند خبر به نقل از این عضو شورای شهر مرند می نویسد :
« این عضو مجترم شورا در جمع مردم حاضر در مسجد موسی بن جعفر (ع) كوی گوارا گفته است :
" من از منطقه آغ زمین رای نیاورده ام و كسی هم از اینجا به من رای نداده و بنده هم تا بحال به این منطقه نیامده ام ، همه شما از روستا آمده اید و هنوز شهرنشینی بلد نیستید و هر كاری هم برای شما انجام شده زیاد بوده چون شما هنوز قوانین شهرنشینی را بلد نیستید و كل مردم منطقه آغ زمین از روستا آمده اند و آداب شهر نشینی را نمی دانند. »

در بخش دیگری از گزارش خبری مرند خبر آمده است: « در مقابل یكی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر مرند در واكنش به اظهارات فوق ، اعلام می نماید :" لازم می دانم عرض كنم این رفتار و گفتار را توهین بزرگی به این مردم می شمارم و باید بدانیم كسی كه به عنوان شورا رای می آورد مختص به یك منطقه خاص نیست بلكه وظیفه و تكلیف شرعی، عرفی و اداری او این است كه به كل مناطق شهر نگرش داشته باشد و باید پس از آن یك منطقه و یا محله را مورد بررسی قرار دهند و مشكلاتش را حل كنند. "»

توهین به جماعتی كه ایران و آذربایجان را دگرگون كرده و در تحولات تاریخی و سیاسی این مرز و بوم نقش بزرگ و انكارنشدنی و بی بدیلی داشته است ، از بی سوادی و بی اطلاعی محض این عضو شورای شهر  مرند از اینهمه افتخارات و  فعالیت های اجتماعی و سیاسی و تاریخی مردم قره داغ آذربایجان حكایت می نماید.

اما تحلیل نگارنده این است كه وقتی كه در انتخابات تخلفات گسترده ای رخ دهد و عده ای با باندبازی و خرید آرای مردم با پول بر كرسی نهاد مردمی شورای شهر تكیه كنند و دستگاه های مجری انتخابات و نظارت كننده حتی از ورود خبرنگاران مستقل و آزاد بر صندوق های رای جلوگیری كنند و جلو نظارت مستقیم خبرنگاران منتقد و مستقل بر انتخابات را بگیرند، نمی توان انتظار داشت كه منتخبین اعضای شورای شهر یا مجلس منتخبین حقیقی و واقعی مردم هستند و نمی توان به مردم این گونه غلط اطلاعات داد كه اینها مستقیما با آرای مردم انتخاب می شوند و منتخبین واقعی مردم هستند و نهادهای مردمی را اداره می كنند! و بعد بگوییم ما هر ساله انتخابات داشته ایم اما چگونه انتخاباتی...؟!!!

امروزه هر آنچه كه بر سر این مردم آمده است و عامل مهمی كه سرنوشت مردم را به بدترین حالت تغییر داده برگزاری انتخابات با نتایج مبهم و گیج كننده و انتخابات ناسالم است. انتخاباتی كه تخلفات انتخاباتی نتایج آن را تحت الشعاع قرار داده و به نفع افراد بازنده انتخابات تغییر می دهد.

وقتی كه عده ای فضای انتخابات را آنچنان امنیتی می كنند، وقتی كه عده ای با استبداد رای با مردم و رسانه ها برخورد می كنند و بعد به خودشان پز می دهند كه ما با آرای مستقیم مردم بر سركار می آیییم...! وقتی كه این شرایط و این وضعیت اسفناك بر انتخابات ما در دوره های مختلف حاكم بوده و هست، نمی توان از چنین عضو شورایی یا حتی از پارلمان خود انتظار داشت كه حقوق مردم را رعایت كرده و خواهند كرد.... بلكه اینها با گستاخی تمام بر مردم هم توهین می كنند در حالی كه غافل از آنند كه به فرموده امام راحل : « مردم ولی نعمتان واقعی این انقلاب هستند » و باید قدر مردم را دانست و در مسیر تامین حقوق همه جانبه مردم قدم برداشت.