هارای نیوز

خبری - تحلیلی

دكتر مهران تبریزی : داشناكها و قلب حقایق

+0 به یه ن / بپسند



دكتر مهران تبریزی مدیر مسوول نویدآذربایجان:داشناكها و قلب حقایق

همه ساله تعدادی از ارامنه با ادعاهای كذائی و به بهانه های واهی، به لحاظ محكوم نمودن كشتار ارامنه در 24 آوریل 1915 توسط دولت عثمانی با فراخوانی حزب فاشیست داشناكسیون ، دست به تجمع درگوشه وكنار می زنند.این عده قلیل هراز گاهی به بهانه های مختلف در روز روشن و در میان چشمان میلیون ها ترك زبان ، بر تركان اهانت می كنند و ...

همه ساله تعدادی از ارامنه با ادعاهای كذائی و به بهانه های واهی، به لحاظ محكوم نمودن كشتار ارامنه در 24 آوریل 1915 توسط دولت عثمانی  با فراخوانی حزب فاشیست داشناكسیون ، دست به تجمع درگوشه وكنار می زنند.این عده قلیل هراز گاهی به بهانه های مختلف در روز روشن و در میان چشمان میلیون ها ترك زبان ، بر تركان اهانت می كنند و بر علیه آنها شعار می دهند.

هر چند در این كوتاه مختصر بر آن نیستم تا ابعاد تاریخی آن  حادثه تاریخی را وارسی نمایم اما فارغ از صحت و سقم این ادعاها، ما نیزمعتقدیم  كشتار انسانها از هر نژاد، دین و زبانی محكوم است و اینكه ادعای لابی های ارمنی مبنی بر كشتار ارامنه در یكصد سال اخیر چقدر بر واقعیت نزدیك است خود بحث دیگری می طلبد.اما بنظر می رسد همه ساله  كانونهای داشناكسیون ، به بهانه های واهی به شیطنت و تحركات ضد انسانی  خود ادامه می دهند و خود را وارد یك حلقه  بازی خطرناك می كنند و آگاهانه آتش كینه و نفرت را در جامعه شعله ور می نمایند.

مردم این منطقه نیك می دانند كه در اواخر قرن نوزدهم، تعدادی از مسیونرهای مذهبی كه غالبا از مسیحیان كشورهای انگلیس، فرانسه، روس و آمریكا بودند در اورمیه ساكن می شوند.این مسیونرها در  ظاهر، در غالب آموزش علوم دینی و تدریس زبانهای خارجی  فعالیت می كردند  ولی در عمل به ساماندهی مسیحیان،  خصوصا ارامنه می پرداختند كه در نهایت در 17 مارس 1917 مطابق با 27 اسفند 1296 ه.ش با حمایت كنسول روسیه در اورمیه و رئیس مذهبی مسیونرهای  آمریكائی " شت"  فرمان قتل و عام  مسلمانان این منطقه صادر می شود.طوری كه دراین اقدام وحشیانه و ضد بشری، توسط قوای روس ، جیلوها و ارامنه ، دهها هزار نفر از مردم مسلمان اورمیه،خوی،سلماس و ماكو قتل و عام می شوند ،مال و اموال مردم را غارت و بر نوامیس مردم تجاوز می نمایند!!

اگر بناست بر روی زخمهای التیام نیافته مان نمك پاشیده شود سینه یكا یك مردم این منطقه از جنایت و وحشیگریهای آنان    لبریز است.

 از یاد نمی بریم كه داشناكهای ارمنی بعد از انقلاب 1917 شوروی  نیز به نسل كشی خود در مناطق آذری نشین قفقاز ادامه داده اند.هزاران نفر مردم مسلمان را به قتل رسانده وخانه و كاشانه آنها را با خاك یكسان كرده اند.

بعد از فرو پاشی رژیم كمونیستی شوروی و استقلال جمهوری  آذربایجان  در سال 1990، بار دیگر نقاب از چهره حقیقی آنان برداشته می شود و نسل كشی مردم مسلمان  در منطقه قره باغ توسط داشناكها و با حمایت قوای روس بوقوع می پیوندد و دهها هزار نفر را به خاك و خون می كشند. كودكان و زنان و  مردان به فجیع ترین صورت ممكن، قتل و عام می شوند و صدها هزار نفر مجبور به ترك وطن میگردند.

كارنامه جنایت و وحشی گریهای داشناكهای ارمنی  در طول تاریخ  مملو از اقدامات ضد بشری است و این چیزی نیست كه بتوان به سادگی از آن گذشت و یا بی تفاوت ماند. ولی آنچه كه طی سالیان گذشته تداوم می یابد گستاخی كانونهای داشناك است كه با بی شرمی تمام سعی در تحریف تاریخ و قلب حقایق آن می كنند و در مجامع عمومی و بین المللی مظلوم نمائی می نمایند كه گوئی تركان نسل كشی كرده اند!!

كشتار،كشتار است و اگر كشتار محكوم است چرا آنها به قتل رساندن هزاران نفر مردم مسلمان این منطقه توسط جیلوها و ارامنه  را محكوم نمی نمایند؟

27 اسفند 1296 سالروز كشته شدن هزاران نفر مردم این منطقه توسط جیلوها و ارامنه است كه  می بایست از آن واقعه  بعنوان تاریخ سیاه آذربایجان ایران نام برد و جا دارد این حادثه دردناك در تقویم كشورمان درج شود و برای پاسداشت آن  عزای عمومی اعلام گردد تا نسل آینده بدانند كه مردم این مناطق چه روزهای خونینی را پشت سر گذاشته اند!!

آری داشناكها طی دهه های  گذشته در رؤیای  تشكیل ارمنستان بزرگ  بودند و برای تحقق آن از هیچ تلاش و كوششی دریغ نمی كنند و به بهانه های واهی و با مستمسك قرار دادن كشتار ارامنه توسط دولت عثمانی نسبت به فرا خوان ارامنه از كشورهای دور و نزدیك می كنند تا به مانور سیاسی خود تداوم بخشند.

جا دارد همه ما از توطئه ها و دسیسه های حزب فاشیست  داشناكسیون آگاهی داشته و با چشمان باز و با بصیرت لازم با امورات برخورد نماییم.

و فراموش نكنیم  گرچه امروزه  دریاچه اورمیه به لحاظ بی تدبیریها و بی برنامه گیها در عطش بی آبی سرخ گون گشته است ولی در طول تاریخ ،اطراف دریاچه اورمیه  از خون هزاران مردم مسلمان  نیزلاله گون گشته است......

تا فرصتی دیگر....     

منبع خبر : نویدآذربایجان
تاریخ انتشار : 93/02/30 - 18:51

آچار سؤزلر : تبریز,