هارای نیوز

خبری - تحلیلی

بهزاد نبوی و رمضان‌زاده آزاد شدند، تاجزاده همچنان در اوین

+0 به یه ن / بپسند
بهزاد نبوی و رمضان‌زاده آزاد شدند، تاجزاده همچنان در اوین
هارای نیوز : تعدادی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب، از جمله مهندس بهزاد نبوی، با اتمام دوران محكومیت 5 ساله‌ حبس‌های خود، و در آستانه‌ی سالگرد دوم خرداد آزاد شدند.

بهزاد نبوی و رمضان‌زاده آزاد شدند، تاجزاده همچنان در اوین

به گزارش هارای نیوز به نقل از  بهارنیوز، نایب رییس مجلس ششم كه در محافل سیاسی انقلاب به چریك پیر معروف است، در همان روزهای برگزاری انتخابات 88 بازداشت و به زندان اوین منتقل گردید و مدتی بعد در دادگاه انقلاب، به 5 سال حبس محكوم و حالا با تمام شدن دوران محكومیت 5 ساله‌ حبس خود، آزاد شد. همچنین، سخنگوی دولت اصلاحات پس از 5سال حبس از زندان اوین آزاد شده است. عبداله رمضان‌زاده هم پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 بازداشت و به 5 سال زندان محكوم شد.


دستگیری و بازداشت دسته‌جمعی فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب از همان شب برگزاری انتخابات جنجالی سال 88 و با احكام بازداشت موقت دادستان وقت تهران (سعید مرتضوی) آغاز شد و پس از چند ماه به صورت دست جمعی محاكمه شده و در روالی غیر معمول و برای تحقیر اصلاح‌طلبان، چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب كه عمدتا در دولت آقای خاتمی مسئولیت های بالایی همچون وزارت و سخنگویی دولت را داشتند؛ با لباس زندانیان و دمپایی! در مقابل دوربین‌های تلویزیونی قرار داده شدند! این در حالیست كه سعید مرتضوی، پس از چند سال به دلیل پرونده‌های متعدد اتهامی، از دادستانی بركنار و سپس از فعالیت قضاوت هم تعلیق شد.

در انتخابات جنجالی سال 88 كه همزمان با انجام آن، بسیاری از چهره‌های سیاسی و روزنامه نگاران اصلاح طلب بازداشت و سپس در دادگاه‌های انقلاب به حبس‌های طولانی مدت 5 تا 10 سال محكوم شدند. با گذشت 5 سال از خرداد 88 به نظر می‌رسد، مدت حبس زندانیانی كه دوره محكومیتشان 5 سال حبس بود، به اتمام رسیده است. برای مثال دوره 5 ساله حبس سیدمصطفی تاج‌زاده هم تمام شده است اما او همچنان در زندان به سر می‌برد و گفته می‌شود پرونده جدیدی برای او در دادگاه تشكیل شده است.

فعالان سیاسی اصلاح طلب كه در آن انتخابات در ستادهای انتخاباتی آقایان موسوی و كروبی فعال بودند از همان شب برگزاری انتخابات و روزهای پس از آن بازداشت شدند. مصطفی تاج‌زاده، محسن میردادمادی، بهزاد نبوی، عبدالله رمضان‌زاده، صفایی فراهانی،ابطحی، عطریان‌فر و روزنامه‌نگارانی چون احمد زید‌آبادی، مسعود باستانی، قوچانی و... به تناوب و از غروب۲۳ خرداد 88 و حتی قبل از بروز هرگونه تجمع و یا تظاهراتی بازداشت شده بودند. برخی از این فعالان سیاسی در طول این سال‌ها، بخشی از ایام حبس را در قالب مرخصی در بیرون زندان به سر می‌بردند اما مصطفی تاجزاده طی این 5 سال همواره در زندان به سر می‌برده است.