هارای نیوز

خبری - تحلیلی

عارف : تضعیف دولت، تضعیف كشور و آینده كشور است

+0 به یه ن / بپسند

عارف در جمع فعالان اصلاح طلب آذربایجان :

تضعیف دولت، تضعیف كشور و آینده كشور است


هارای نیوز : رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: گروه های اصلاح طلب باید به شكل سازمان یافته و با انسجام برنامه

های خود را جلو ببرند.

 

به گزارش خبرنگار هارای نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، محمد رضا عارف در همایش اصلاح طلبان در آذربایجان شرقی اظهار كرد: تقویت و انسجام جریان اصلاح طلبی وظیفه ما است و پیروزی 24 خرداد 92 باید مقدمه ورود تفكر اصلاح طلبی بر همه امور كشور باشد.

 

وی ادامه داد: وفاداری به آرمان های انقلاب، وفاداری به قانون اساسی، اجرای همه اصول قانون اساسی و توجه به عقلانیت مهمترین ویژگی گفتمان اصلاح طلبی است.

 

عارف خاطر نشان كرد: تفكر اصلاح طلبی تفكر اصلی انقلاب است و  ریشه در 15 خرداد دارد و ما باید دست از تعصب های فردی برداریم و خرد جمعی را در عملكرد هایمان در نظر بگیریم .

 

وی با اشاره به وجود فضای امید در جامعه گفت: نتیجه انتخابات 24 خرداد موجب بروز و ظهور امید و اعتماد مردم به آینده كشور شده است.

 

وی افزود: اگر مردم نباشند ما با مشكلات عدیده ای روبرو خواهیم بود ولی ملت ایران حساب نظام را از مسئولان و افراد جدا می كنند.

 

وی گفت: اصلاحات همیشه ماندگار است، اصلاحات نمی تواند در صحنه فعالیت های سیاسی خود را كنار بكشد، ممكن است رویكرد حضور اصلاحات تغییر كند اما باید حضور داشته باشد.

 

این فعال سیاسی  ادامه داد: ما اصلاحات را در چهار چوب نظام می دانیم ، اصلاحات در چهار چوب نظام تعریف شده است و باید بدانیم كه اصلاح امور جامعه با صبر و تدبیر میسر است.

 

وی با اشاره به لزوم حمایت از دولت  در حوزه های اقتصاد، فرهنگ و سیاست خارجی اظهار كرد: نمی گویم نباید دولت را نقد كنیم، اما نقد باید مشفقانه و برای اصلاح امور باشد.

 

عارف افزود: نمی خواهم بگویم همه تصمیمات اجرایی صحیح است اما باید بپذیریم كه این دولت در چه شرایطی روی كار آمده است ، قبل از این دولت با رشد اقتصادی منفی روبرو بودیم و شاخص ها در بخش های مختلف نگران كننده بود.

 

وی یادآور شد: اگر روند امور رو به اصلاحات باشد باید دولت حمایت شود، ما در پروژه نخست پیروز شدیم و به زعم رقبای ما پیروزی تصادفی بود ولی ما باور داریم این پیروزی بحق بوده است.

 

رئیس بنیاد امید ایرانیان خواستار كمك به ادامه روند آرامش در كشور شد و گفت: نباید فعالیت های سیاسی ما در سال 93 به سمت التهاب برود تا بتوانیم مسیر آینده را با امید حاكم رو به جلو برویم و در این مسیر باید به دولت اعتماد كنیم.

 

وی با انتقاد از تقسیم بندی های دولت به اصلاح طلبی یا نه گفت: این تقسیم بندی ها را باید كنار بگذاریم و با عقلانیت رو به جلو برویم.

 

وی خواستار حمایت از دیپلماسی دولت شد و افزود: تیم مذاكره كننده هسته ای مورد حمایت است و باید از حقوق به حق مردم دفاع كند؛ وظیفه ما حمایت و همكاری با دولت است و همانطور كه در گذشته مدعی نبودیم، به نام اصلاحات سهم خواهی هم نمی كنیم.

 

عارف ادامه داد: در حال حاضر  تضعیف دولت،  تضعیف یك جریان نیست بلكه تضعیف كشور و آینده كشور است.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران كماكان بر ارزش ها پافشاری می كند و دستاورد های ارزشمندی را در طول سال ها به دست آورده است و رمز اصلی پیروزی انقلاب حضور مردم و پایداری مردم و وحدت كلمه داشتن است.

 

عارف خواستار  توجه به تجربیات هشت سال دفاع مقدس، دوره سازندگی، دوره اصلاحات و 24 خرداد 92 شد و گفت: برای سامان امور كشور راهی جز مشاركت و حضور فعال مردم و همه جریانات سیاسی نداریم.

 

وی گفت: یكی از دستاوردهای مهم انتخابات سال گذشته این بود كه فعالان سیاسی تحت هر شرایطی باید در عرصه های مختلف حضور داشته باشند.

 

وی ادامه داد: تفكر اصلاحات یعنی تفكر حضور،تفكر پذیرفتن مسئولیت چرا كه در این تفكر نمی توان نا امید بود و كنار كشید.

 

عارف خاطر نشان كرد: باید در همه صحنه ها حضور داشت و در این تفكر قهر و عدم مشاركت جایی ندارد، حتی اگر در صحنه ای شكست خوردیم این شكست می تواند مقدمه پیروزی دیگری باشد چرا كه در قاموش اصلاحات شكست معنی ندارد.

 

وی ادامه داد: در دوم خرداد علارغم همه دستاورد هایش نتوانستیم از آن پیروزی مواظبت كنیم و نتیجه غفلت ما 84 و 88 بود ما باید از این موارد درس بگیریم و از  وضعیت فعلی مراقبت كنیم.

 

عارف خاطر نشان كرد: باید بپذیریم كه با ضعف ها و مشكلاتی روبرو بودیم و نتوانستیم در آن سال ها پاسخگوی مطالبات به حق جوانان باشیم و امروز باید با تحلیل روشن از گذشته به سمت آینده پیش رویم ؛ در شرایط فعلی توسعه و نقویت همه امور در اختیار دولت نیست و باید با تعامل و همراهی تمامی نهادها به دولت كمك كنیم.

 

رئیس بنیاد امید ایرانیان در خصوص انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی از شركت فعال گروه های اصلاح طلب در این انتخابات خبر داد و گفت: تمركز ما در سال 93 تدوین رویكردهای مناسب برای امور راهبردی است و باید همه تشكل های اصلاح طلب تقویت شوند و با اجماع بر روی افراد در شهرستان ها به نتیجه مطلوب دست یابیم.

وی با انتقاد از سوال های پیاپی نمایندگان مجلس از دولت گفت: این گونه موارد باعث می شود وزیر  دیگر فرصتی برای فعالیت نداشته باشد .

 

وی ادامه داد: امسال را سال راهبرد ها می دانم  وباید افرادی كه در كنار مسائل شهری و منطقه ای  دارای نگاه ملی هستند  برای ورود به مجلس مورد حمایت و اجماع باشند.

 

عارف سال آینده را سال مهمی برای اصلاحات دانست و گفت: منش اصلاح طلبی اعتدال و همراه كردن مردم و حتی رقبا برای تحقق پیشرفت ، صبر، تدبیر ، تعامل خرد ورزی و اخلاق مداری است و از هر روشی برای رقیبانمان استفاده نخواهیم كرد.

 

وی با اشاره به تاثیر گذاری شهر تبریز در عرصه های مختلف انقلاب گفت: تبریز برای كشور ما الگو بوده است و امیدواریم این الگو همیشه حفظ شود.


آچار سؤزلر : دولت,