هارای نیوز

خبری - تحلیلی

وزیر نفت: بنزین پتروشیمی آلوده است

+0 به یه ن / بپسند
معاون وزیر نفت: دلیل افزایش سرطان در چند سال اخیر نیز همین بنزین پتروشیمی بوده است.
وزیر نفت: بنزین پتروشیمی آلوده است/ در همه جا توزیع می شد ولی اكنون به طور كامل متوقف شده استوزیر نفت با تایید آلوده‌بودن بنزین پتروشیمی اظهار كرد: بنزین پتروشیمی بد و نامناسب بود.

به گزارش عصر ایران،  بیژن نامدار زنگنه در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد مساله توزیع بنزین پتروشیمی در تهران كه از سوی محیط زیست مطرح شده بود در حالی كه مسوولان ارشد پالایشگاه‌ها این موضوع را رد می‌كنند، گفت: بنزین پتروشیمی در همه جای كشور توزیع می‌شد.

وی تاكید كرد: در حال حاضر بنزین پتروشیمی به هیچ عنوان در هیچ منطقه‌ای توزیع نمی‌شود.

آلوده بودن بنزین تولید شده در تاسیسات پتروشیمی ایران در حالی تایید می شود كه مقامات ارشد دولت احمدی نژاد از جمله مسعود میركاظمی وزیر نفت وقت بارها ضمن تكذیب آلوده بودن بنزین پتروشیمی بر سلامت آن پافشاری می كردند.

قبل از این معاون وزیر نفت هم تایید كرده بود بنزین تولید شده در تأسیسات پتروشیمی، سرطان زاست و دلیل افزایش سرطان در كلان شهرها و تهران در چند سال اخیر نیز همین بنزین پتروشیمی بوده است.

عباس كاظمی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شركت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در مصاحبه ای در اردیبهشت ماه گذشته یكی از دلایل افزایش سرطان در تهران و سایر كلانشهرهای كشور را به بنزین تولید شده در پتروشیمی‌ها نسبت داد و آلاینده بودن بنزین پتروشیمی‌ را تایید كرد.

آچار سؤزلر : نفت,