هارای نیوز

خبری - تحلیلی

بازدید هیات اقتصادی 30 نفری تركیه از منطقه آزاد ارس

+0 به یه ن / بپسند

بازدید هیات اقتصادی 30 نفری تركیه از منطقه آزاد ارس

بازدید هیات اقتصادی 30 نفری تركیه از منطقه آزاد ارس

هارای نیوز: مسول بخش اوراسیای وزارت اقتصاد كشور تركیه در راس هیاتی 30 نفره از سرمایه گذاران، تجار و تولیدكنندگان این كشور از منطقه آزاد ارس بازدید كرده و از نزدیك در جریان فعالیت های اقتصادی این منطقه آزاد قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ما، این هیات اقتصادی تركیه ای پیرو مذاكرات یك ماه قبل مسول بخش اوراسیای وزارت اقتصاد كشور تركیه با معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد ارس عصر امروز بعد از بازدید از فازهای صنعتی در نشست با مدیرعامل منطقه آزاد ارس در رابطه با مباحث سرمایه گذاری خارجی در ارس به بحث و گفتگو پرداختند.

در این نشست كه سرمایه گذاران ایرانی و خارجی فعال در منطقه آزاد ارس نیز حضور داشتند محسن خادم عرب باغی با اشاره به اشتراك های فرهنگی و اقتصادی بین ایران و تركیه وجود ارتباط نزدیك بین دو كشور را عامل مهمی در توسعه روابط اقتصادی دانست.

وی افزود: با مناطق آزاد و صنعتگران و سرمایه گذاران تركیه ای آشنایی كامل داریم و هم اكنون در حوزه های حمل و نقل، صنعت، تجارت و تولید فعالیت های مشترك خوبی داریم.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس دلیل اصلی بحران در برخی واحدهای تولیدی در تركیه را مسایل مربوط به انرژی عنوان كرد و با بیان اینكه انرژی ارزان و نیروی انسانی ماهر از مزیت های سرمایه گذاری در ایران است گفت: مناطق آزاد با هدف تسهیل فرایندهای سرمایه گذاری با قوانین متفاوت و آسان تر در ایران فعالیت دارند و در این بین ارس به جهت وجود مزیت های قانونی و منطقه ای متفاوت و وجود زیرساخت ها و پتانسیل های اقتصادی، ترانزیتی و گردشگری جایگاه ویژه ای دارد.

وی معافیت از مالیات و عوارض گمركی را از دیگر مزیت های سرمایه گذاری در ارس عنوان كرد و افزود: سرمایه گذاری در ارس سودآور و بدون مشكلات موجود در سرزمین اصلی است.

عرب باغی گفت: سرمایه گذاران تركیه می توانند در حوزه های مختلف اقتصادمحور حمل و نقل، انرژی، صنعت، تولید، تجارت و گردشگری هم بصورت مشترك و هم صد درصد خارجی در ارس سرمایه گذاری بكنند.

بر اساس این گزارش در ادامه نشست هیات اقتصادی ایرانی و تركیه ای در تبریز و بازدید اخیر انجمن صنعتگران و بازرگانان تركیه (توسیاد) در ترابوزان از منطقه آزاد ارس، هیات های مختلف اقتصادی از منطقه آزاد ارس بازدید كرده و مذاكرات متعددی در رابطه با سرمایه گذاری در این منطقه آزاد صورت گرفته است.

منبع : سایت منطقه آزاد ارس


آچار سؤزلر : ترکیه, اقتصادی,