هارای نیوز

خبری - تحلیلی

محاكمه 45 دقیقه‌ای رضا ضراب در تركیه

+0 به یه ن / بپسند

محاكمه 45 دقیقه‌ای رضا ضراب در تركیه

هارای نیوز : رضا ضراب تاجر ایرانی تبار تركیه در یك دادگاهی در تركیه محاكمه شد. به گزارش هارای نیوز به نقل از روزنامه "تودی زمان" با انتشار این خبر افزوده است:"رضا ضراب" بازرگان ایرانی الاصل متهم در پرونده فساد مالی روز چهارشنبه به مدت 45 دقیقه در جلسه دادگاه محاكمه شد.

محاكمه 45 دقیقه‌ای رضا ضراب در تركیه
در این دادگاه دادستان "اركم آیدینر" اتهاماتی را علیه متهم مطرح كرد. در این جلسه "ضراب" به دفاع از خود پرداخت و درباره پرونده قاچاق طلا به ارائه پاسخ پرداخت. پس از جلسه دادگاه "ضراب" به همراه وكیل و محافظانش جلسه دادگاهی را كه در استانبول برگزار شده بود را ترك كرد."روزنامه "تودی زمان" در ادامه افزوده است كه "رضا ضراب" پس از خارج شدن از دادگاه سعی داشته تا مانع از گرفتن عكس توسط عكاسان شود و در این باره می افزاید:"علیرغم تلاش "ضراب" برای جلوگیری از عكاسی عكاسان خبری موفق به این كار نشد."

روزنامه "تودی زمان" در پایان به سوابق و اتهامات مطرح شده علیه "ضراب" پرداخته و در این باره می افزاید:"ضراب" 77 روز پس از بازداشت از زندان آزاد شد. او اصلی ترین متهم پرونده رشوه خواری بود. این بازرگانی ایرانی تبار در تركیه زندگی می كند. در ارتباط با پرونده كه او متهم اصلی بوده چند وزیر دولت "اردوغان" از مقام خود استعفا دادند. در جریان بازداشت در تاریخ 17 دسامبر گذشته در ارتباط با پرونده فساد مالی 53 نفر دستگیر شده اند. ضراب متهم شده بود كه به سه وزیر دولت اردوغان مبلع 55 میلیون دلار (137 لیر) رشوه داده است تا آنان به او در عملیات پولشویی كمك كنند.ضراب اسفند ماه گذشتهاز زندان آزاد شد. یك ماه بعد یك دادگاه تركیه قرار منع تعقیب برای او صادر كرد.


آچار سؤزلر : ترکیه,