هارای نیوز

خبری - تحلیلی

اعتصاب طلافروشان تبریز به خاطر مالیات

+0 به یه ن / بپسند

دعوای زرگری در بازار زرگران/ اعتصاب طلافروشان تبریز به خاطر مالیات

بار دیگر، بازار طلافروشان تبریز در اعتراض به نرخ های  مالیاتی اعلام شده برای فعالان این صنف تعطیل شد.

به گزارش هارای نیوز به نقل از اعتدال پرس ، بازار امیر و پاساژ امیر كبیر تبریز طی روز گذشته و امروز شاهد تعطیلی مغازه ها در اعتراض به برگه های مالیاتی ارائه شده می باشد.

 طلافروشان تبریز به عنوان یكی از ثروتمندترین صنوف تهدید كرده اند تا زمانی كه در قانون پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای این صنف تجدید نظر نشود، فعالیت اقتصادی نخواهند كرد.

طلا فروشان و زرگران تبریز كه بخش عمده ای از بازار تاریخی و مدرن این شهر را اشغال كرده اند، می گویند اداره امور مالیاتی باید آنان را از شمول قانون مالیات بر ارزش افزوده معاف كند.

چند سال قبل و در دولت احمدی نزاد نیز این صنف در شهرهای مختلف از جمله تبریز در اعتراض به نرخ مصوب مالیات برای صنف طلافروشان چند روزی را در اعتصاب به سر بردند كه سرانجام با عقب نشینی نسبی دولت به پایان رسید.

فرماندار شهرستان تبریز درباره دلایل تعطیلی بازار طلا فروشان تبریز گفت: طلا فروشان تبریز به قانون مالیات بر ارزش افزوده اعتراض دارند و معتقدند مالیات بر ارزش افزوده بیشتر از توانشان برای این صنف در نظر گرفته شده است.

رحیم شهرتی فر درباره راهكارهای فرمانداری برای عبور از این مشكل گفت:طی دیروز و امروز جلسات مختلفی با اتحادیه طلافروشان،سازمان صنعت،معدن و تجارت و سازمان امور مالیاتی در حضور خود بنده برگزار شده است.

وی افزود: مالیات بر ارزش افزوده،قانون مجلس است و باید اجرا شود.

وی تصریح كرد: البته فعلاً این قانون بصورت آزمایشی اجرا می شود و در جلسه امروز مقرر گردید قبل از اجرای قطعی این قانون، ملاحظات و اعتراضات اتحادیه طلافروشان از طریق نمایندگان تبریز در مجلس مطرح و نسبت به مرتفع نمودن اعتراضات آنها اقدام لازم صورت گیرد.

شهرتی فر گفت: از دیگر سو، سازمان امور مالیاتی استان برای تخفیف جرایم مالیاتی طلافروشان قول مساعد داده و مقرر گردید تا اتحادیه طلافروشان از فردا بازار طلافروشان را بازگشایی نمایند.




آچار سؤزلر : تبریز,