هارای نیوز

خبری - تحلیلی

گلایه محجوب از دولت برای عدم صدور مجوز راهپیمایی كارگران

+0 به یه ن / بپسند

در نطق میان دستور مطرح شد؛

گلایه محجوب از دولت برای عدم صدور مجوز راهپیمایی كارگران

هارای نیوز : كارگران سالهاست كه می خواهند مانند سایر كارگران جهان در این روز به راهپیمایی بپردازند.

نماینده مردم تهران ری و شمیرانات با گلایه از اینكه مسئولان وزارت كشور با مجوز راه‌پیمایی كارگران موافقت نكردند گفت:چرا در اولین سال دولت تدبیر و امید حق برگزاری راهپیمایی را در روز كارگر كه بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی حقی طبیعی برای كارگران محسوب می‌شود را از آن‌ها دریغ كردید؟

به گزارش خبرنگار هارای نیوز به نقل از  ایلنا علیرضا محجوب در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریك آغاز ماه رجب طی سخنانی اظهار داشت: برخود لازم می‌دانم كه از رهبر عزیز انقلاب به مناسبت فرمایشات ارزنده ایشان در روز دهم اردیبهشت و همچنین سخنان رئیس جمهور و تمامی شركت كنندگان در مراسم روز كارگر قدردانی كنم.
نماینده مردم تهران ـ ری و شمیرانات با بیان اینكه مراسم هفته كارگر در سال ۹۳ به خوبی آغاز و برگزار شد یادآور شد: با وجود برگزاری مناسب مراسم هفته كارگر یك نقصان اساسی در این خصوص و وجود دارد و آن هم عدم صدور مجوز برای راهپیمایی كارگران بود.
وی با یادآوری این نكته كه از سال ۸۳ تا سال ۹۳ هیچ مجوزی برای راهپیمایی كارگران صادر نشده است، گفت: كارگران سالهاست كه می‌خواهند مانند سایر كارگران جهان در این روز به راهپیمایی بپردازند.
محجوب با گلایه از مسئولین به ویژه وزارت كشور با طرح سوالی اظهار داشت: چرا در اولین سال دولت تدبیر و امید حق برگزاری راهپیمایی را در روز كارگر كه بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی حقی طبیعی برای كارگران محسوب می‌شود از آن‌ها دریغ كردید؟
این عضوفراكسیون كارگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه در برخی از استانداری‌ها با ستاد كارگران شرط كرده بودند كه اجازه برگزاری راهپیمایی بیش از ۴۰۰ نفر را ندارند افزود: آیا این محترم شمردن اصل ۲۷ قانون اساسی و احترام گذاشتن به حقوق كارگران است؟
وی بار دیگر با تاكید بر اینكه راهپیمایی در روز كارگر جزء حقوق شناخته شده كارگران است گفت: از هم اكنون انتظار داریم كه تا سال ۹۴ برای راهپیمایی كارگران در روز كارگر مجوز صادر گردد.
نماینده مردم تهران ـ ری و شمیرانات همچنین در خصوص موارد دیگری همچون استمرار طرح سبد كالا برای كارگران، حل مشكل قرار دادهای معین برای دوهزار و پانصد هزار نفر از بازرسان صنعت ـ معدن و تجارت كه مرتب با تجمع در مقابل مجلس به این موضوع اعتراض دارند؛ حل مشكلات بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور و حل مشكل تعاونی‌ها و اشخاصی كه از وزارت جهاد كشاورزی زمین اختیار كرده و پول آن را پرداخت كرده‌اند تذكر داد.
محجوب در پایان با اشاره به لاینحل ماندن مشكل دریاچه ارومیه و خشك شدن روز به روز آن گفت: آنچه می‌توانم از شما درخواست كنم این نكته است كه در مسائل ملی و منظقه‌ای الویت‌های اساسی مهم را نباید فراموش كرد.


آچار سؤزلر : دولت,