هارای نیوز

خبری - تحلیلی

انتقال آب ارس به مرند سوِژه تبلیغاتی بیش نیست

+0 به یه ن / بپسند

نفس آب شرب ۲۵ روستای شهرستان مرند به شماره افتاد

هارای نیوز: با توجه به خشكسالی‌های اخیر و افت شدید آب سفره‌های زیرزمینی در این شهرستان، 15 هزار هكتار از اراضی دشت هرزندات و یكانات مرند تشنه و 25 روستا نیز با مشكل كمبود آب آشامیدنی مواجه بوده و ٱب 5 روستا نیز با تانكر تأمین می‌شود.

خبرنگار هارای نیوز گزارش می دهد كه بیش از دو دهه است كه تقریبا همه فرمانداران و نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در منطقه مرند و جلفا از انتقال آب ارس به عنوان سوژه تبلیغاتی استفاده كرده و می كنند و بسیاری از جراید و رسانه های چه منتقد و چه حامی نیز  حرف های بزرگ و كوچك و وعده های داده شده اما عملی نشده مسئولان امر را نشر داده اند كه به راحتی می توان گفت كه : همه اش دروغی بیش نبوده است و فعلا این آب ارس یك قطره به دره دیز مرند نرسیده چه برسد به دشت مرند و تبریز و دریاچه ارومیه....!

190_468

 تقی كرمی در آیین معارفه معاون فرماندار مرند با ارائه گزارشی از سیمای شهرستان مرند به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان آذربایجان شرقی و وجود منابع غنی كائولن و سرامیك در این شهرستان، مشكل اصلی اهالی را كمبود آب شرب و كشاورزی اعلام كرد.

وی ادامه داد: با توجه به خشكسالی‌های اخیر و افت شدید آب سفره‌های زیرزمینی در این شهرستان، ۱۵ هزار هكتار از اراضی دشت هرزندات و یكانات مرند تشنه و ۲۵ روستا نیز با مشكل كمبود آب آشامیدنی مواجه بوده و ٱب ۵ روستا نیز با تانكر تأمین می‌شود.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان كرد: تنها راه‌حل بحران آب در این منطقه حاصلخیز با وجود اراضی و باغات مستعد در زمینه تولید زردآلو، زعفران و تخمه آفتابگردان در شمال‌غرب كشور به عنوان قطب محسوب می‌شود، تسریع در انتقال آب رودخانه ارس به ۱۵ هزار هكتار از دشت‌های مرند و چهار شهر و ۸۱ روستا از برنامه‌های این شهرستان است.

گفتنی است خبرنگار هارای نیوز گزارش می دهد كه بیش از دو دهه است كه تقریبا همه فرمانداران و نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در منطقه مرند و جلفا از انتقال آب ارس به عنوان سوژه تبلیغاتی استفاده كرده و می كنند و بسیاری از جراید و رسانه های چه منتقد و چه حامی نیز  حرف های بزرگ و كوچك و وعده های داده شده اما عملی نشده مسئولان امر را نشر داده اند كه به راحتی می توان گفت كه : همه اش دروغی بیش نبوده است و فعلا این آب ارس یك قطره به دره دیز مرند نرسیده چه برسد به دشت مرند و تبریز و دریاچه ارومیه....!

یادآوری می كنیم مدیران دست اندركار فعلی ، راه مدیران دروغگوی گذشته را طی نكنند و بیهوده وقت و انررژی مردم و ذهن افكار عمومی را با این حرفهای باطل تلف و مشوش نكنند.

مدیران حق ندارند تئوریسین پرداز یا مداح باشند بلكه مهمترین وظیفه اینها عمل كردن بر اساس طرح و برنامه و بودجه است و مدیریت آن نه چیز دیگر تئوریسین های زیادی در جامعه و در سطح دانشگاهای ما و رسانه های ما وجود دارند.

ـــــــــــــــــــ

منبع : مانداگارانا با ویرایش و تفسیر هارای نیوز