هارای نیوز

خبری - تحلیلی

استاندار آذربایجان شرقی بر احداث آزادراه تبریز- بازرگان تاكید كرد

+0 به یه ن / بپسند
در نشست وزیر راه و شهرسازی با تشكل‌های حمل و نقل استان؛
استاندار آذربایجان شرقی بر احداث آزادراه تبریز- بازرگان تاكید كرد


هارای نیوز :  استاندار آذربایجان شرقی گفت: حل مشكلات حمل و نقل استان و استفاده كامل از ظرفیت‌های آزادراه تبریز- تهران در گرو اجرای ادامه این آزادراه تا بازرگان است.

دكتر اسماعیل جبارزاده در نشست مشترك وزیر راه و شهرسازی با تشكل‌های صنفی حمل و نقل استان آذربایجان شرقی در تبریز، با بیان این مطلب تصریح كرد: مقدمات این كار فراهم شده و از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهیم كه با اختیارات خاص خود این موضوع را به طور جدی پیگیری كند.

وی همچنین مساعدت وزارت راه و شهرسازی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام استان را خواستار شد و گفت: خوشبختانه در قانون بودجه سال 93 ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تامین اعتبار این پروژه‌ها تعریف شده و تمام دستگاه‌های استان برای استفاده از این ظرفیت‌ها بسیج شده‌اند.

جبارزاده افزود: اطمینان می‌دهیم كه با همت دستگاه‌ها در این خصوص، سال 93 سال شكوفایی، رونق اقتصادی و خروج استان از فضای ركود باشد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تاكید بر اجرای دقیق و كامل قوانین، اظهار داشت: هیچ مسوولی حق ندارد بر اساس تفسیر شخصی از قانون، مانع حل مشكلات و رشد و پیشرفت استان شود و ما جلوی سخت‌گیری‌های بیجای برخی دستگاه‌ها را كه در گذشته باعث بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران و پیمانكاران می‌شد را می‌گیریم.

وی نظارت جدی بر پروژه‌های عمرانی را نیز مورد تاكید قرار داد و گفت: كمیته فنی استانداری در این زمینه فعال است و از انجمن‌های مهندسی نیز می‌خواهیم كه بحث نظارت را جدی بگیرند.

جبارزاده در خصوص عملكرد كمیسیون ماده 5 نیز گفت: رویكرد ما در این كمیسیون جلوگیری از تغییر كاربری فضای سبز بدون مطالعات علمی و فنی است و اجازه نمی‌دهیم هیچ پروژه‌ای بدون پیوست مطالعاتی متقن و كامل اجرایی شود.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از نظرات كارشناسان و متخصصان را از سیاست‌های دولت تدبیر و امید عنوان كرد و گفت: اعضای این دولت خود را عقل كل نمی‌دانند؛ چرا كه معتقدیم اگر در گذشته به نظرات كارشناسان توجه می‌شد امروز شاهد بسیاری از مشكلات نبودیم.

جبارزاده با بیان این كه دولت وارث مشكلاتی است كه حل آنها نیازمند خرد جمعی است، افزود: جلساتی كه امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و اساتید دانشگاه و فعالان حوزه عمران استان تشكیل شد ثابت می‌كند كه دولت روحیه حرف‌شنوی دارد و امیدواریم این گفت‌وشنودها موجب تسریع در حل مشكلات شود.

وی با تاكید بر این كه درب استانداری به روی همه تشكل‌ها و انجمن‌ها باز است، افزود: مدیریت استان خود را بی‌نیاز از نقطه‌نظرات كارشناسان نمی‌داند و معتقد است كه اگر همفكری و همكاری صاحبان فكر و عمل نباشد مجموعه اجرایی به تنهایی قادر به حل مشكلات نیست.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
منبع : سایت استانداری

آچار سؤزلر : آذربایجان, استاندار,