هارای نیوز

خبری - تحلیلی

بافت تابلو فرش جام جهانی 2014 بدست هنرمندان مرندی

+0 به یه ن / بپسند
بافت فرش جام جهانی 2014 بدست هنرمندان مرندی / نماد صلح و دوستی میان ملتها و دولتها

بافت فرش جام جهانی 2014 بدست هنرمندان مرندی

هارای نیوز : هنرمندان فرش باف  مرندی در آستانه برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی 2014 فرش زیبا و ارزشمند مختص این مسابقات را بافتند و هنر مرند و مرندی را به جهانیان معرفی كردند.

به گزارش خبرنگار ما، هنرمندان فرش باف شهرستان مرند در آستانه برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی 2014 فرش زیبا و ارزشمند مختص این مسابقات را بافتند و هنر مرند و مرندی را به رخ جهانیان كشیدند.

این تابلو فرش نماد جام جهانی برزیل ، نمایی از زمین چمن فو تبال ، تصویر مقبره الشعراء در وسط تابلو فرش و قاب منبت كاری شده بر زیبایی این اثر افزوده است .
تابلو فرش جام جهانی برزیل ، با رج 70 ابریشم به سبك تبریز و با رنگ آمیزی طبیعی بافته شده است . برای بافت این تابلو فرش در مدت 2 سال ، 12 میلیون و 300 گره زده شده و قرار است این اثر هنری به عنوان نماد صلح ، دوستی و هنر ایرانیان در مسابقات جام جهانی برزیل به نمایش گذاشته شود.
در همین راستا «سید حسین طباطبایی یزدی» مدیر این پروژه طی اظهاراتی در این باره گفت: نفیس ترین تابلو فرش تمام ابریشم جام جهانی برزیل كه به دست هنرمندان ایرانی تولید شده، قرار است در برج میلاد تهران با حضور برخی مقامات سیاسی و غیر سیاسی و تعدادی از هنرمندان كشورمان در چند روز آینده رونمایی شود.
وی در ادامه افزود: این تابلو تمام ابریشم توسط كارشناسان به بیش از 35 میلیون دلار قیمت گذاری شده است.
در حال حاضر این تابلو فرش در نمایشگاه فرش برج میلاد تهران قرار داده شده تا علاقمندان بتوانند از آن بازدید كنند.
این فرش نماد صلح دوستی می باشد و این اثر هنری برای همه ی  مردم ایران - اذربایجان (شهرستان مرند) یك افتخار بزرگ می باشد.
رونمایی از این فرش روز دوشنبه 29 اردیبهشت ماه در برج میلاد تهران خواهد بود.


انتهای پیام/

منبع : یاشیل وطن و نصر نیوز


آچار سؤزلر : جهانی,