هارای نیوز

خبری - تحلیلی

آخرین وضعیت تعاونی فرهنگیان از زبان نماینده سپرده گذاران با یك پیشنهاد

+0 به یه ن / بپسند

آخرین وضعیت تعاونی فرهنگیان از زبان نماینده سپرده گذاران با یك پیشنهاد

آخرین وضعیت تعاونی فرهنگیان از زبان نماینده سپرده گذاران با یك پیشنهاد

نماینده سپرده گذاران موسسه تعاونی فرهنگیان، آخرین وضعیت مشكل این تعاونی را تشریح نمود. تیموری با اشاره به اینكه مشكل همچنان ادامه دارد گفت: وضعیت مردم اسفناك است و نمیدانیم چكار كنیم و اخیرا در دیداری كه با فرماندار مرند داشتیم وی چنین پاسخ دادند كه مبلغ 15 میلیارد تومانی كه قرار بود از بانك سرمایه تزریق گردد دریافت نشده است.
وی افزود: امروز یكی از دوستان با مراجعه به بانك سرمایه شعبه تبریز و پیگیری روند همكاری به وی چنین گفته اند كه ما چیزی به اسم تعاونی فرهنگیان نداشته و مسئولیتی هم در این خصوص این تعاونی نداریم لذا گلایه ما از فرماندار سابق و نماینده مردم در مجلس این است كه اگر قرار باشد بانك سرمایه تعاونی فرهنگیان را نشناسد و به تعهداتش عمل نكند چه لزومی داشت ساختمان 5 میلیارد تومانی را در اختیارشان قرار دهیم تا فقط اقساط را جمع كرده و بین سپرده گذارانی كه سپرده شان كمتر از یك میلیون تومان است تقسیم كند كه این كار خودمان حتی بهتر هم می توانستیم انجام دهیم و در اینصورت اصلا نیازی به بانك سرمایه نیست و با این حساب 5 تا 6 سال زمان نیاز خواهد بود. 
تیموری با گلایه از شرایط پیش آمده و عدم شفاف بودن اقدامات تصریح نمود: اینك با توجه به صحبتها و وعده هایی كه قبلا گفته شده است از دكتر حسن نژاد گلایه مندیم چراكه حداقل نحوه و شرایط واگذاری تعاونی به بانك سرمایه شفاف نیست و ما نمیدانیم چه اتفاقی در حال روی دادن است كه این بانك پاسخگو نیست و اقدامی عملی انجام نمیدهد و فقط اقساط جمع آوری شده به حساب آنها واریز میشود و آنها مبالغ زیر یك میلیون تومان را پرداخت می كنند كه این پروسه هم زمان بر خواهد بود.
این نماینده سپرده گذاران خاطر نشان كرد: مهندس كرمی فرماندار مرند كه اخیرا خود را نماینده دولت راستگویان معرفی نمود ما نیز واقعا این سخن و این دولت را كاملاً قبول داشته و ایمان داریم و از زحمات ایشان در این مدت تشكر میكنیم اما تا این لحظه در عمل حركت چشمگیر و نتیجه ای برای ما عاید نشده است.
وی پیشنهادی نیز ارائه كرده و می گوید: در حال حاضر مبلغ حدودا 100 میلیارد در دست شهروندان بوده و قابل وصول است و تا سه چهار سال آینده برخواهد گشت كه اگر از حالا شروع به دریافت گردد بطور متوسط دو سال طول خواهد كشید. با این حساب آیا نمیتوان از بانك مركزی چنین مبلغی را بعنوان وام حتی با سود 15 درصد اخذ نمود  كه در دو سال سود آن حدودا برابر با 20 تا 30 میلیارد تومان خواهد بود كه با اخذ این وام می توان پول مردم را در عرض یكماه داد و این سود را بعنوان زیان از سپرده گذاران و سهامداران كسر نمود.
______________
یاشیل وطن